Partner serwisu
Drogi i autostrady

Który wariant DK53 Olsztyn – Szczytno?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
01-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Olsztyn

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
fot. GDDKiA Olsztyn
Podczas posiedzenia Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych wskazano preferowany do realizacji wariant modernizacji drogi krajowej nr 53 z Olsztyna do Szczytna. Przedstawiciele samorządów oraz Ministerstwa Infrastruktury wskazali wariant brązowy.

ZOPI ocenił warianty na pięciu odcinkach, które zostały przygotowane w ramach prac nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym. Teraz pora na uzyskanie decyzji środowiskowej dla wskazanego wariantu. Szczegółowy projekt techniczny planowany jest do wykonania w latach 2027-2028, a budowa w latach 2029-2031.

Wariant brązowy z najkorzystniejszych

Po analizie wielokryterialnej najkorzystniejszy okazał się około 33-kilometrowy wariant brązowy. Przy decyzji uwzględniono kryteria techniczne, ekonomiczne, środowiskowe i społeczne

W dokumentacji projektowej w początkowych analizach przewidziano trzy warianty inwestycyjne – czerwony, niebieski i zielony – w podziale na pięć odcinków. Wobec każdego z nich uszeregowano warianty od najbardziej korzystnego do najmniej.
Po analizie stworzono nowy wariant stanowiący połączenie najkorzystniejszych opcji na poszczególnych odcinkach.

W związku z tym, wariant brązowy będzie przebiegał następująco:

  • Klewki - Trękusek (wg wariantu niebieskiego),
  • Trękusek - Tylkowo (wg wariantu czerwonego),
  • Tylkowo - Leleszki (wg wariantu zielonego),
  • Leleszki - Jęcznik (wg wariantu niebieskiego),
  • Jęcznik - Szczytno (wg wariantu czerwonego).



Bezpieczeństwo i komfort podróżujących

Rozbudowa DK53 Olsztyn – Szczytno ma na celu dostosowanie drogi do parametrów klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).

Dodatkowo przy inwestycji brana jest pod uwagę kwestia bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 11,5 t/oś.

W miarę możliwości terenowych zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie, które zbiorą ruch z przyległych nieruchomości. Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, tj. pieszych i rowerzystów, nastąpi poprzez rozdzielenie ruchu samochodowego od ruchu pieszego i rowerowego. W tym celu powstaną chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzkie. Relining mostu w Sadykierzu

Inżynieria i innowacje

Łódzkie. Relining mostu w Sadykierzu

Damian Kelman 14 maja 2025

Mazowieckie. Umowa na projekt obwodnicy Żuromina

Drogi i autostrady

Rekordowe inwestycje wokół Płocka

Drogi i autostrady

Rekordowe inwestycje wokół Płocka

Damian Kelman 13 maja 2025

Zobacz również:

„Wyrzucajcie nadzór z budowy!”. Przetargi na nadzór wymagają zmian

Inżynieria i innowacje

„Wyrzucajcie nadzór z budowy!”. Przetargi na nadzór wymagają zmian

Elżbieta Pałys 13 maja 2025

Marek Rytlewski: Perspektywy są bardzo dobre, choć nie dla wszystkich

Inżynieria i innowacje

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Drogi i autostrady

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Łódzkie. Relining mostu w Sadykierzu

Inżynieria i innowacje

Łódzkie. Relining mostu w Sadykierzu

Damian Kelman 14 maja 2025

Mazowieckie. Umowa na projekt obwodnicy Żuromina

Drogi i autostrady

Rekordowe inwestycje wokół Płocka

Drogi i autostrady

Rekordowe inwestycje wokół Płocka

Damian Kelman 13 maja 2025

Zobacz również:

„Wyrzucajcie nadzór z budowy!”. Przetargi na nadzór wymagają zmian

Inżynieria i innowacje

„Wyrzucajcie nadzór z budowy!”. Przetargi na nadzór wymagają zmian

Elżbieta Pałys 13 maja 2025

Marek Rytlewski: Perspektywy są bardzo dobre, choć nie dla wszystkich

Inżynieria i innowacje

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Drogi i autostrady

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5