Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kujawsko-pomorskie: Drogami wojewódzkimi na Euro 2012

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
30-04-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kujawsko-pomorskie: Drogami wojewódzkimi na Euro 2012
fot. ZDW w Bydgoszczy
Inwestycje finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego umożliwią łatwiejszy dojazd do budowanej autostrady A1 i projektowanej drogi S5. Ze zrealizowanych inwestycji skorzystają również kibice, którzy będą wybierać się na mecze Euro 2012 do Poznania.

W ciągu ostatnich dwóch lat przebudowane zostały DW-241 Kcynia-Nakło-Sępólno Krajeńskie, DW-251 i DW-252 Żnin-Inowrocław-Zakrzewo, DW-534 Grudziądz - Wąbrzeźno – Golub-Dobrzyń – Rypin oraz DW-560 Brodnica-Rypin.


Wcześniej prace toczyły się na DW-246 Łabiszyn-Szubin-Nakło, DW-247 Szubin Kcynia oraz DW-553 Toruń-Wybcz. Z Regionalnego Programu Operacyjnego zostały one wsparte kwotą 300 mln zł. Rozbudowa infrastruktury drogowej była jednym z najważniejszych zadań, jakie postawił sobie zarząd województwa kujawsko-pomorskiego.


– Na drogach układane są nie tylko nowe warstwy asfaltu – mówi dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik. – Na terenach zurbanizowanych budujemy między innymi chodniki, dodatkowe przejścia dla pieszych, czasami ścieżki rowerowe Wzdłuż dróg ustawiamy nowe oznakowanie pionowe, malujemy też nowe znaki poziome. Wprowadzamy także elementy uspokojenia ruchu. To przede wszystkim azyle dla pieszych (czyli wysepki umożliwiające dwuetapowe pokonywanie jezdni na przejściach) i wysepki spowalniające ruch w większych miejscowościach – dodaje Kielnik.


By poprawić bezpieczeństwo i upłynnić ruch ZDW w Bydgoszczy inwestuje również w zatoki autobusowe. W Rypinie powstało natomiast jedno z pierwszych rond turbinowych w regionie. Przy tego typu układzie drogowym ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie lub przy zjeździe z niego nie występują punkty kolizyjne z innymi pojazdami. Klasyczne rondo zbudowane zostało natomiast w Paterku. W sumie od 2007 roku przebudowano już blisko 230 km dróg wojewódzkich.


– Po modernizacji DW-247 i DW-241 z Szubina przez Kcynię do granicy województwa powstała ciekawa alternatywa dojazdu do Poznania. Także sąsiedni ZDW w Poznaniu na dalszym odcinku tej trasy wybudował obwodnicę Wągrowca, w czerwcu gotowa ma być obwodnica Murowanej Gośliny na DW-196. Ta trasa jest o 2 kilometry krótsza niż DK-5 przez Gniezno. Jej pokonanie zajmuje nieco więcej czasu, ale komfort jazdy przy mniejszym natężeniu ruchu jest znacznie większy. To wpływa także na bezpieczeństwo. W ZDW powstał też specjalny zespół mający za zadanie współpracę z Wojewodą i innymi służbami odpowiedzialnymi za przebieg i bezpieczeństwo w czasie mistrzostw – wyjaśnia Mirosław Kielnik.


Drogi wytypowane do przebudowy mają jeden wspólny mianownik – utworzenie spójnej sieci, która skomunikuje region z budowaną autostradą oraz projektowaną trasą S5. Kierowcy w sposób komfortowy i bezpieczny dotrą do najważniejszych dróg w Polsce, które stanowią też międzynarodowe korytarze transportowe.


– W najbliższych miesiącach zamierzamy rozpocząć kolejne prace na DW-223 w Białych Błotach pod Bydgoszczą. Czekamy już tylko na oddanie nam przez projektanta kompletu dokumentacji i pozwoleń. W ciągu 2 lat chcielibyśmy dobudować tam drugą jezdnię na odcinku poza obszarem zabudowanym i przebudować skrzyżowanie z Czerską. W pierwszej połowie przyszłego roku powinniśmy dysponować dokumentacją projektową dla DW-251 Żnin-granica województwa, DW-255 Pakosć-Strzelno, DW-265 Brześć – Kowal, DW-559 Lipno – granica województwa. W projektowaniu są także odcinki DW-240 Świecie-Tuchola i DW-241 Tuchola-Sępólno Krajeńskie i DW-254 Brzoza-Wylatowo. Priorytetem jest jednak DW nr 548, która prowadzi do węzła autostradowego w Lisewie, ale jej obecny stan nie pozwala na to, by korzystały z niej pojazdy o masie powyżej 15 ton – dodaje Mirosław Kielnik.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5