Partner serwisu
Drogi i autostrady

Liberadzki: NIK powinna skontrolować system zarządzania autostradami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
06-08-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Liberadzki: NIK powinna skontrolować system zarządzania autostradami
fot. GDDKiA
Większy ruch na autostradach to konieczność szybszej ich modernizacji. Według europosła Bogusława Liberadzkiego, sprawia to, że koncesjonariuszom nie zależy na tym, by przejąć jak najwięcej ruchu. Apeluje o skontrolowanie systemu zarządzania autostradami.

Bezradność rządu

– Mamy sytuację, że koncesjonariusze i zarządcy autostrad ograniczają ruch, nie chcą mieć zbyt dużego ruchu, a chcą stosować wysokie ceny. Rząd od wielu lat wykazuje w tym obszarze bezradność i bezsilność, nie wie, jak zmusić koncesjonariuszy, by cel zasadniczy funkcjonowania autostrad, czyli przejmowanie wielkiego strumienia ruchu na dalekie odległości lub w niektórych fragmentach pełnienie funkcji obwodowej miast– mówi europoseł.

Liberadzki nie ukrywa, że korki na autostradach tworzą się nie tylko latem, gdy Polacy ruszają nad morze, ale i zimą, gdy udają się w góry. – Źle zarządzany jest cały system. Zdajemy sobie sprawę z tego, że koncesjonariusze wyłożyli swoje pieniądze na budowę autostrad, ale to są wciąż drogi państwowe, koncesja jest decyzją administracyjną i można ją cofnąć jeżeli koncesjonariusz nie wywiązuje się należycie ze swoich zobowiązań – oznajmia europoseł. Dodaje, że powinnością zarządcy autostrady jest zapewnienie maksymalnego dostępu do niej.

Oczekiwanie na nowy system

Od jakiegoś czasu Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zapowiada stworzenie nowego, w pełni elektronicznego systemu poboru opłat, który zastąpi obecny, niewydolny system manualny. Bogusław Liberadzki radzi, by jak najszybciej zwiększyć liczbę stanowisk, w których uiszczane są opłaty oraz wypracować nowy system w porozumieniu z koncesjonariuszami.

 

– Zwracamy się do NIK o rozszerzenie kontroli nie tylko na program budowy autostrad, ale i funkcjonowanie systemu zarządzania autostradami. To ministerstwo nie jest w stanie zapewnić funkcjonowania transportu, gospodarki morskiej, ani zajmować się sprawami rozwoju regionalnego. Tak byle jak dalej rządzić nie można – mówi europoseł.

Ministerstwo pracuje nad zmianami

Minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska zaznacza, że jej resort pracuje obecnie nad założeniami nowego systemu elektronicznego, który zastąpi pobór manualny. Podkreśla, że rozwiązania polegające na manualnym poborze opłat są złe.

Już teraz GDDKiA stara się podejmować doraźne działania mające na celu zmniejszenie utrudnień w wakacyjne weekendy. Docelowo system będzie elektroniczny. „Do tego czasu nowo budowane odcinki autostrad pozostaną dla kierowców aut osobowych bezpłatne” – informuje w oświadczeniu wicepremier.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5