Rynek Infrastruktury
Uchwalanie budżetu zajęło tak wiele czasu, ponieważ od września większość w składzie Rady mają kluby opozycyjne wobec prezydent Hanny Zdanowskiej. Mimo podejmowanych przez magistrat prób, nie doszło do uzgodnień z radnymi SLD, PiS i klubu Łódź 2020. Dyskusja nad kilkudziesięcioma poprawkami trwała przez cały wieczór i część nocy.
Od kilku dni łódzki SLD zapowiadał ograniczenie funduszy na przebudowę i wydłużenie linii tramwajowej Retkinia - Widzew. - Koszty Trasy W-Z są zawyżone. Powinny być dostosowane do możliwości miasta - mówił radny Jarosław Berger. W zgłoszonej poprawce proponowano zmniejszenie wydatków w 2014 r. o 30 mln zł, a dla całego dwuletniego zadania - o 162 mln zł.
Wiceprezydent Radosław Stępień argumentował, że taki krok doprowadziłby do: rozwiązania kontraktu z wykonawcą prac, wypłacenia kar umownych, utraty unijnego dofinansowania oraz konieczności przywrócenia terenu robót do stanu sprzed 1 października 2013 r. W dodatku miasto straciłoby wiarygodność dla organów UE. - Umowa została podpisana na całe zadanie. Z punktu widzenia dofinansowania unijnego jest ono traktowane jako całość. To, że jest rozpisane na dwa przetargi, to tylko techniczny podział czynności w ramach kontraktowania - tłumaczył wiceprezydent. - Nie można zmniejszyć zakresu kontraktu w trakcie jego realizowania. Jestem zaskoczony tym, że ktoś tak doświadczony, jak radny Berger, zgłasza takie propozycje - dodał.
- Kosztorys inwestycji jest przygotowany, umowa o dofinansowanie podpisana. Obawiam się, że jeśli ograniczymy finansowanie o 30 mln zł, mieszkańcy Retkinii, którzy na remont torowiska czekają od lat, mogą się go nie doczekać. Może też nie powstać linia na Janów i Olechów - wtórował mu radny PO Tomasz Kacprzak.
W końcu klub SLD wycofał się z propozycji, stwierdzając, że odpowiedzialność za inwestycję ponosi prezydent Łodzi. W zamian za to brakująca kwota została zdjęta z budowy stadionu Łódzkiego Klubu Sportowego.
Radni wykreślili także z budżetu budowę południowego odcinka ul. Nowotargowej (Tuwima - Piłsudskiego, 8 mln zł). O pięć milionów zmniejszono finansowanie łódzkiego Portu Lotniczego im. Reymonta.