Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łódź: Budżet uchwalony. Nowotargowa wypada, Trasa W-Z zostaje

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
17-01-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rc / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łódź: Budżet uchwalony. Nowotargowa wypada, Trasa W-Z zostaje
fot. yochim, sxc.hu
Po 17-godzinnych obradach, w nocy ze środy na czwartek, łódzka Rada Miejska przyjęła budżet na 2014 rok. W sferze inwestycji transportowych największą zmianą w stosunku do prezydenckiego projektu jest rezygnacja z budowy południowego odcinka ul. Nowotargowej, mającej zapewnić obsługę komunikacyjną Nowego Centrum Łodzi. Wbrew groźbom, nie ograniczono natomiast finansowania przebudowy Trasy W-Z.

Uchwalanie budżetu zajęło tak wiele czasu, ponieważ od września większość w składzie Rady mają kluby opozycyjne wobec prezydent Hanny Zdanowskiej. Mimo podejmowanych przez magistrat prób, nie doszło do uzgodnień z radnymi SLD, PiS i klubu Łódź 2020. Dyskusja nad kilkudziesięcioma poprawkami trwała przez cały wieczór i część nocy.

 

Od kilku dni łódzki SLD zapowiadał ograniczenie funduszy na przebudowę i wydłużenie linii tramwajowej Retkinia - Widzew. - Koszty Trasy W-Z są zawyżone. Powinny być dostosowane do możliwości miasta - mówił radny Jarosław Berger. W zgłoszonej poprawce proponowano zmniejszenie wydatków w 2014 r. o 30 mln zł, a dla całego dwuletniego zadania - o 162 mln zł.

 

Wiceprezydent Radosław Stępień argumentował, że taki krok doprowadziłby do: rozwiązania kontraktu z wykonawcą prac, wypłacenia kar umownych, utraty unijnego dofinansowania oraz konieczności przywrócenia terenu robót do stanu sprzed 1 października 2013 r. W dodatku miasto straciłoby wiarygodność dla organów UE. - Umowa została podpisana na całe zadanie. Z punktu widzenia dofinansowania unijnego jest ono traktowane jako całość. To, że jest rozpisane na dwa przetargi, to tylko techniczny podział czynności w ramach kontraktowania - tłumaczył wiceprezydent. - Nie można zmniejszyć zakresu kontraktu w trakcie jego realizowania. Jestem zaskoczony tym, że ktoś tak doświadczony, jak radny Berger, zgłasza takie propozycje - dodał.

 

- Kosztorys inwestycji jest przygotowany, umowa o dofinansowanie podpisana. Obawiam się, że jeśli ograniczymy finansowanie o 30 mln zł, mieszkańcy Retkinii, którzy na remont torowiska czekają od lat, mogą się go nie doczekać. Może też nie powstać linia na Janów i Olechów - wtórował mu radny PO Tomasz Kacprzak.

 

W końcu klub SLD wycofał się z propozycji, stwierdzając, że odpowiedzialność za inwestycję ponosi prezydent Łodzi. W zamian za to brakująca kwota została zdjęta z budowy stadionu Łódzkiego Klubu Sportowego.

 

Radni wykreślili także z budżetu budowę południowego odcinka ul. Nowotargowej (Tuwima - Piłsudskiego, 8 mln zł). O pięć milionów zmniejszono finansowanie łódzkiego Portu Lotniczego im. Reymonta.
 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5