Rynek Infrastruktury
Najpoważniejsza nowo rozpoczęta inwestycja będzie miała miejsce na Bałutach. Przebudowa ul. Inflanckiej obejmie odcinek od Strykowskiej do Łagiewnickiej wraz z Rondem Powstańców 1863 r. i położoną przy nim pętlą autobusową (łącznie 2 km). W ramach tego samego zadania zostanie też wymieniona nawierzchnia na fragmentach ulic: Spornej, Zagajnikowej i Warszawskiej. Modernizacja jezdni, skrzyżowań, infrastruktury pieszo-rowerowej i instalacji podziemnych ma kosztować 31,5 miliona złotych. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Inflancka zostanie oddana do użytku w październiku.
Inne bałuckie inwestycje to: modernizacja ul. Świętej Teresy na Teofilowie (Traktorowa - Szczecińska, 1,35 km, 20 mln zł) oraz wymiana nawierzchni ul. Romanowskiej (1,1 km, 5 mln zł). Cele to odpowiednio: przystosowanie nawierzchni do intensywnego ruchu ciężarówek oraz poprawa dostępności komunikacyjnej osiedla Nowy Romanów. Będzie też kontynuowana przebudowa ul. Rojnej (odcinek zachodni Traktorowa - Rydzowa).
Krótka, ale ważna ulica zostanie wybudowana od podstaw w sąsiedztwie przyszłego podziemnego dworca Łódź Fabryczna (Śródmieście). Ulica Nowotargowa ma doprowadzać ruch samochodowy do powstającej stacji. W 2014 r. przewidziano do realizacji odcinek między ul. Narutowicza a Tuwima o długości 740 m, będący częścią przydworcowego węzła multimodalnego. Na budzący żywe kontrowersje odcinek południowy (Tuwima - Piłsudskiego) przyjdzie jeszcze poczekać. Cała Nowotargowa będzie kosztowała 52 mln zł, z czego w tym roku zostanie wydana jedynie część.
Również w Śródmieściu nowej nawierzchni doczekają się ulice: Jaracza (Piotrkowska - Wschodnia, 1 mln zł) oraz Narutowicza (Piotrkowska - Sienkiewicza). Nadal będą toczyły się prace budowlane na centralnym odcinku Trasy W-Z (ciąg al. Piłsudskiego i Mickiewicza). Nie można zapominać o planowanym na czerwiec oddaniu do użytku ostatniego modernizowanego odcinka Piotrkowskiej (Nawrot - Tuwima).
Na Górnej we wrześniu, po ukończeniu robót, ma zostać oddana Trasa Górna (nowy przebieg drogi krajowej nr 1 na odcinku od skrzyżowania Pabianicka - al. Jana Pawła II do ul. Rzgowskiej). Daje się zauważyć brak poważniejszych inwestycji na Polesiu (z wyjątkiem przebudowy ul. Łąkowej) oraz na Widzewie. Zarząd Dróg i Transportu zapewnia jednak, że zakończono prace projektowe dotyczące zachodniej i wschodniej części przebudowy Trasy W-Z. Procedury przetargowe mają rozpocząć się w najbliższym czasie.