Władze Łodzi kontynuują inwestycje drogowe w jednej z największych stref przemysłowych. Po przebudowie w ostatnich latach fragmentu ul. Świętej Teresy przyszedł czas na gruntowną odnowę ciągu Swojskiej i Zbąszyńskiej. Jeśli uda się odpowiednio szybko wybrać wykonawcę, prace rozpoczną się wiosną bieżącego roku, a zakończą o rok później.
Prace projektowe zakończono w połowie stycznia. Na ich sfinansowanie pozwoliły dodatkowe fundusze, pochodzące z oszczędności w miejskim budżecie w 2015 roku. – Mamy już wszystkie niezbędne zezwolenia – mówi dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Grzegorz Nita.
Natężenie ruchu utrudni prace
W przyszłym miesiącu zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie prac budowlanych. Termin ich rozpoczęcia zależy od tego, jak szybko uda się wybrać wykonawcę. – Planujemy jednak, że uda nam się je zacząć nie później, jak na początku okresu wakacyjnego – zastrzega dyrektor.
Obie ulice przebiegają przez przemysłową część Teofilowa. Według informacji Urzędu Miasta Łodzi firm mających przy nich siedzibę jest ponad 100. Każdego dnia przejeżdżają nimi setki pojazdów, w tym wiele ciężarówek. Decyduje to o znaczeniu ciągu Swojska – Zbąszyńska, ale będzie też utrudniało przeprowadzenie ich przebudowy. Przygotowanie tymczasowej organizacji ruchu nie będzie należało do łatwych zadań. – Musimy pamiętać, że nie możemy zamknąć ruchu w całości. Przejezdność w stopniu umożliwiającym funkcjonowanie firm musi być zapewniona przez cały czas – mówi Nita.
Są dziury, będzie wzmocniona nawierzchnia
Obecny stan nawierzchni (trylinka przykryta dywanikiem asfaltowym) jest bardzo zły. Zakres inwestycji nie ograniczy się jednak do jej wymiany. – Przebudowana zostanie infrastruktura podziemna i oświetlenie, zostaną wykonane nowe chodniki (miejscami jako ciąg pieszo-rowerowy) i miejsca parkingowe – wylicza dyrektor ZIM. Podobnie jak w przypadku jezdni, ich nawierzchnia zostanie wzmocniona z myślą o ruchu ciężkich pojazdów (zbliżone rozwiązania zastosowano już w Łodzi podczas przebudowy niedalekiej ul. Świętej Teresy). Przewidziano także nasadzenia nowej i rekultywację istniejącej zieleni.
ZIM nie chce ujawniać sumy zarezerwowanej na inwestycję przed rozstrzygnięciem przetargu. Realizacja powinna zakończyć się wiosną przyszłego roku. W Wieloletniej Prognozie Finansowej przewidziano środki na dokończenie inwestycji w roku 2018.