Rynek Infrastruktury
Od 23 do 26 września wykonywano kolejne warstwy nasypów i wykopów, trwały dalsze prace przy stabilizacji podłoża gruntowego pod drogę główną, wykonywano roboty przy przepustach skrzynkowych – montaż prefabrykatów, wykonywanie zbrojenia wlotów/wylotów przepustów, wykonywanie zbrojenia płyty zespalającej na przepustach, wylewka płyty zespalającej.
Montowano izolację na połączeniach prefabrykatów oraz izolację przeciwwilgociowej. W dalszym ciągu prowadzono czynności przy przebudowie kolizji wodno-kanalizacyjnych, elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych, roboty nad przebudową gazociągu a także pomiary laboratoryjne oraz geodezyjne na wykonanych odcinkach robót.
W przyszłym tygodniu wykonawca planuje ciąg dalszy robót ziemnych, wykonywanie kolejnych warstw nasypów i wykopów, układanie prefabrykatów przepustów, wykonywanie zbiorników, prace wodno-kanalizacyjne, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne.
Na początki września, pytany przez portal „rynekinfrastruktury.pl” rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA, Maciej Zalewski, mówił, że inwestor nie jest zadowolony z postępów na budowie i stara się naciskać na wykonawcę oraz przypominać mu o terminach. – Wykonawca musi mieć świadomość, że grożą mu przewidziane kontraktem kary i nie są to czcze groźby – poinformował rzecznik.
Paweł Szymaniak, rzecznik wykonawcy - Polimeksu-Mostostal, oznajmił, że autostrada A1 zostanie wykonana w terminie, a na budowie realizowany jest pełen zakres prac. Powiedział też, że nie zanotowano na budowie większych opóźnień, które zagrażałyby inwestycji.