Rynek Infrastruktury
Trasa została wykonana w technologii betonowej, posiada dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę i szerokości 3,5 km każdy oraz z 2,5-metrowymi pasami awaryjnymi. Inwestycja obejmowała budowę węzła drogowego Sieradz Południe z przebudową istniejącej infrastruktury technicznej, w tym cieków naturalnych oraz urządzeń wodnych, linii elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych i sieci wodociągowej.
Do zadań konsorcjum należało też wybudowanie 18 obiektów mostowych o łącznej długości 888,35 mb i powierzchni 19.264 m2, 64 przepustów, przejść dla dużych i małych zwierząt oraz kładki dla pieszych. Prace wykończeniowe objęły budowę MOP-u Dąbrowa Wielka z infrastrukturą techniczną, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym barier ochronnych, oznakowania poziomego i pionowego, zjazdów i przejazdów awaryjnych, ogrodzenia drogi oraz budowę oświetlenia na węzłach i na części dróg poprzecznych.
W ramach prac zostały wykonane podziemne i naziemne zbiorniki retencyjne, pompownie ścieków deszczowych i system urządzeń podczyszczających. Na blisko 11 km trasy powstało 62 tys. m2 ekranów akustycznych, mających chronić otoczenie przed hałasem generowanym przez duże natężenie ruchu. Zostały zamontowane także bariery energochłonne i osłony przeciwolśnieniowe.
– Z satysfakcją zakończyliśmy prace na budowanym przez nas odcinku drogi S8, byliśmy bowiem mocno skupieni na realizacji i terminie przekazania obwodnicy. Kierowcy długo czekali na usprawnienie komunikacji w okolicach Łodzi i mam nadzieję, że po uruchomieniu nowo wybudowanych odcinków ich codzienne życie stanie się nieco łatwiejsze. Dobrą informacją jest, że już za niespełna trzy miesiące kierowcy będą mogli bezpiecznie przejechać już aż z Wrocławia do Sieradza – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag.