Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łódzkie: Most na Warcie połączył oba brzegi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
25-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łódzkie: Most na Warcie połączył oba brzegi
fot. edmondo
Zakończono kolejny etap prac budowy mostu na Warcie, który stanowi część piątego odcinka trasy S8 Łódź – Walichnowy. Pracownicy budowy mogą już bez kłopotu przedostać się po przeprawie z jednego brzegu na drugi.

Dotychczas robotnicy budujący tę wielka przeprawę (łączna długość blisko 1000 m) musieli korzystać z łodzi, aby przedostać się z jednego brzegu na drugi, co przy rwącym nurcie Warty nie było sprawę prostą. W tej chwili mają zadanie zdecydowanie ułatwione. Prace przy budowie mostu prowadzone było w sposób nietypowy. Rozpoczęto je na obu brzegach rzeki i kontynuowano do chwili, kiedy obie części spotkały się nad lustrem wody z milimetrową dokładnością. Przy pracach posiłkowano się kilkoma różnymi technologiami.

 


Większy widok mapy

 

Trzy przęsła od strony zachodniej, czyli od Sieradza wykonano tradycyjną metodą deskowań stacjonarnych. 12 przęseł od wschodu, czyli od strony Łodzi o łącznej długości niema 615 metrów powstało przy zastosowaniu systemu MSS. Polega on na użyciu specjalnego urządzenia formującego, pozwalającego na przemieszczanie konstrukcji deskowania na kolejne przęsło bez konieczności jej podpierania. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnych wózków jezdnych i siłowników hydraulicznych. Całość opiera się na belkach stalowych opartych na systemie kratownic.

 

Jeszcze inna metodę tzw. "traweler" zastosowano przy budowie prawie 100-metrowego przęsła łączącego oba brzegi rzeki. W tym przypadku stosowany jest specjalny wózek, podpierany przez istniejący już segment ustroju nośnego. Zadaniem wózka jest deskowanie, pozycjonowanie geometryczne nowego segmentu i utrzymanie mokrego betonu do czasu scalenia się z wykonanym uprzednio elementem. Most na Warcie jest częścią piątego odcinka realizacyjnego drogi ekspresowej S8 Łódź – Walichnowy, który ma zostać oddany do ruchu na przełomie 2014 i 2015 roku.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5