Rynek Infrastruktury
Jak podaje GDDKiA, budowa drogi z Róży do Łasku kosztowała 549.575.323,00 zł brutto. Dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu każda mają nawierzchnię betonową - droższą od bitumicznej, lecz bardziej odporną na ścieranie i powstawanie kolein.
Według harmonogramu, następne odcinki mają być otwarte w listopadzie (obwodnica Sieradza, Sieradz Południe - Złoczew, Złoczew - Wieluń) i w pierwszym kwartale 2015 r. (Sieradz - Łask). W przyszłości dzięki wybudowanemu już węzłowi Łódź Południe (na wschód od Tuszyna) będzie można zjechać z S8 na autostradę A1.
Na całej trasie S8 obowiązuje prędkość maksymalna 120 km/h. Korzystając z niej oraz z S14, można dojechać samochodem z Łasku do Łodzi w ciągu kilkunastu minut. Po otwarciu całej trasy czas przejazdu między Wrocławiem a Łodzią skróci się do ok. dwóch godzin.
Tymczasem na równoległej linii kolejowej nr 14 pociągi PKP IC, Przewozów Regionalnych, a na odcinku Łódź - Sieradz także Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jeżdżą z prędkością 60 km/h, zwalniając dodatkowo na przejazdach niestrzeżonych. Choć planuje się modernizację linii do roku 2020, na razie przedsięwzięcie pozostaje wciąż w sferze planów.