Najnowszy odcinek będzie miał 9 km i ma łączyć węzeł Róża w okolicach Pabianic, z Łaskiem. Droga będzie miała po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m, a w przyszłości będzie możliwość dodania także trzeciego. Po betonowej, bardziej wytrzymałej niż asfaltowa nawierzchni S8 będzie możliwość jazdy z prędkością do 120 km/godz. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada, że wszystko idzie zgodnie z planem i w przyszłym miesiącu trasa będzie już dostępna dla kierowców.
Trasa, mająca w stanie obecnym 20 km, stanowi południową obwodnicę Łodzi i Pabianic. Plany zakładają, że trasą będzie można w przyszłości dojechać do Wrocławia.
Kolejno mają być oddawane i inne odcinki S8: w listopadzie do użytku zostanie oddany 19-kilometrowy odcinek węzeł Wieluń-Złoczew, 6-kilometrowa obwodnica Sieradza i 19-kilometrowy fragment Złoczew-Sieradz Południe. Najpóźniej, bo dopiero pod koniec tego roku, lub na początku następnego, zostanie oddany fragment drogi Sieradz Południe-Łask. Kiedy ten 33-kilometrowy odcinek zostanie otwarty, kierowcy będą mogli dojechać S8 z Łodzi do Wrocławia.
Jednocześnie trwa przetarg na realizację inwestycji drogowej jaką jest połączenie autostrady A1 z S8 w okolicach Rzgowa – umożliwi to realne przekierowanie części ruchu z miasta. Pierwotne plany GDDKiA zakładały poprowadzenie drogi ekspresowej nr 8 bliżej Bełchatowa. Na odsunięcie tej trasy nie zgodzili się jednak mieszkańcy Łodzi, Sieradza, Zduńskiej Woli, Pabianic i Łasku.