Rynek Infrastruktury
Na stronie lubelskiego ratusza opublikowano opracowanie wykonawcy przedstawiające wprowadzanie zmian w organizacji ruchu. Urząd miasta zaznacza, że będzie ono podlegało jeszcze analizom i możliwe jest wprowadzenie zmian zarówno w terminach, jak i etapowaniu prac.
Etap I zakłada układanie nawierzchni na lewej jezdni starej alei Solidarności oraz na wybudowanych łącznicach z aleją Warszawską. Prace będą prowadzone w dwa dni weekendowe – 5 i 6 lipca, gdy obowiązują ograniczenia w ruchu ciężarowym dla pojazdów o masie powyżej 12 ton.
Ruch w obu kierunkach będzie się odbywał przez wybudowany wiadukt do ronda Krwiodawców. W tym czasie całkowicie zamknięta będzie aleja Solidarności pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Generała Ducha i aleją Sikorskiego, a początkiem zakresy robót. Kierowcy zostaną poinformowani wcześniej na każdym z wlotów o zamknięciu przejazdu i o kierunku objazdu.
Kolejny etap będzie zakładał układanie nawierzchni na prawej jezdni starej alei Solidarności prowadzącej do Zamościa, na alei Warszawskiej na wiadukcie oraz na zakresie od strony Ronda Krwiodawców, do wysokości marketu Aldik. Prace będą prowadzone w tych miejscach od 7 do 11 lipca włącznie.
W tym okresie zlikwidowany zostanie objazd przez wiadukt i poprowadzenie ruchu wybudowanymi łącznicami. Ruch będzie się odbywał w sposób analogiczny do obecnie funkcjonującej organizacji ruchu. Zmiany obejmują przekierowanie ruchu z jezdni prawej na lewą oraz na łącznice.
Trzeci etap zakłada układanie nawierzchni na alei Warszawskiej. Prace będą wykonywane 12 i 13 lipca. Ponownie ruch wprowadzony zostanie na wiadukt oraz aleję Warszawską. W trakcie tego etapu prac wykonana zostanie część alei Warszawskiej oraz jej połączenie z łącznicami. W tym okresie całkowicie zamknięta zostanie aleja Solidarności od skrzyżowania z ulicą Generała Ducha i alei Sikorskiego.
W czwartym etapie prac, 14 lipca, ruch zostanie poprowadzony prawą i lewą jezdnią alei Solidarności, ruch zostanie też wprowadzony na aleję Warszawską łącznicami. Cały plan robót zakłada optymalne warunki atmosferyczne. W innym wypadku terminy mogą ulec zmianie.
Prace przy budowie przedłużenia alei Solidarności mają zakończyć się w sierpniu, a trasą kierowcy będą mogli przejechać kilka tygodni później, po zakończeniu odbiorów. Aleja Solidarności będzie jedną z trzech tras dojazdowych do obwodnicy Lublina, po ulicy poligonowej i Mełgiewskiej.
W sumie budowa obejmuje 5, km nowej alei Solidarności, z czego 3,8 km realizuje miasto, a pozostałą część Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Miejski odcinek będzie kosztował 320 mln zł, w tym 270 mln zł to unijna dotacja.