Rynek Infrastruktury
Początkowo, zwycięzcą przetargu wskazanym przez GDDKiA było konsorcjum FCC Construccion z Hiszpanii oraz polski Erbud, które wyceniły tę inwestycję na prawie 490 mln zł. Jednak firma Dragados zwróciła się do Krajowej Izby Odwoławczej.
KIO przyznała rację hiszpańskiej firmie, w związku z czym GDDKiA była zmuszona unieważnić pierwszy wynik przetargu. Lubelski oddział ponownie ocenił złożone oferty i za najbardziej korzystną uznał propozycję Dragados. Nie był to jednak koniec sporu, gdyż swój protest wyraziło tym razem konsorcjum FCC. Sąd odrzucił jego skargę.
Podtrzymanie przez KIO decyzji lubelskiej GDDKiA o wyborze firmy Dragados otwiera drogę do podpisania umowy. – Zanim to się stanie, musi się jeszcze zakończyć kontrola przetargu prowadzona przez Urząd Zamówień Publicznych – powiedział „Kurierowi Lubelskiemu” Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.
Oferta firmy Dragados była początkowo odrzucona ze względu na to, że nie odpowiadała Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.