Rynek Infrastruktury
W spotkaniu udział wziął również wicemarszałek Jarosław Sokołowski, dyrekcja zielonogórskiego oddziału Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz dyrekcja zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zdaniem uczestników spotkania, zaniechanie realizacji zjazdów Łagów i Myszęcin na autostradzie A2 w najbliższym czasie spowoduje negatywne konsekwencje dla województwa polegające m.in. na ograniczeniu zatrudnienia w lokalnych przedsiębiorstwach oraz wyprowadzeniu lokalnego biznesu z terenu gmin i województwa.
Na najbliższej sesji Sejmiku Województwa Lubuskiego, która odbędzie się już w najbliższy poniedziałek, na wniosek Komisji Gospodarki i Rozwoju Województwa ma zostać przygotowane kolejne stanowisko w sprawie przyspieszenia budowy w/w zjazdów.
Swoje stanowisko w tej sprawie przygotował już zarząd województwa. Władze regionu stanowczo domagają się realizacji wszystkich docelowych węzłów na autostradzie A2 na terenie województwa lubuskiego. Zarząd powołuje sie na umowę koncesyjną zawartą pomiędzy Ministrem Infrastruktury a Autostradą Wielkopolską S.A. i zapis, że na odcinku autostrady Świecko-Nowy Tomyśl zaplanowano siedem węzłów. Do tej pory wybudowane zostały jedynie węzły Świecko, Rzepin, Torzym, Trzciel i Jordanowo.
Zarząd Województwa Lubuskiego w swoim stanowisku wyraża opinię, że „przesunięcie na dalszy okres budowy węzłów Łagów i Myszęcin w sposób drastyczny ograniczyło dostępność do autostrady mieszkańców, podróżnych praz przedsiębiorców i ruchu tranzytowego do istniejącej infrastruktury, zarówno związanej z obsługą podróżnych, jak i gospodarką województwa lubuskiego”.