Rynek Infrastruktury
Najbardziej prawdopodobne jest, że na Euro 2012 przejezdna będzie niedokończona obwodnica Tarnowa. Odcinek miał być skończony za dwa miesiące, jednak złożono wniosek o przesunięcie terminu oddania na sierpień 2012 roku. Zaawansowane prace trwają przy budowie odcinka Szarów-Brzesko oraz Wierzchosławice-Krzyż.
Pierwszy odcinek do Brzeska powinien być gotowy w styczniu 2012 roku, jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przesunęła termin zakończenia robót na wrzesień przyszłego roku. W trakcie podejmowania decyzji uznano, że zniszczenia spowodowane przez powódź wymusiły dodatkowe roboty po zmianie stosunków wodnych w miejscu budowy autostrady. Zwiększona ilość prac nie pozwoli na oddanie do użytku tego odcinka przed Euro 2012.
– Zarówno wykonawca, jak i krakowski oddział GDDKiA starają się o to, by prace zintensyfikować i uzyskać przynajmniej częściową przejezdność już na mistrzostwa – zapowiedziała Iwona Mikrut z krakowskiej GDDKiA.
Środkowy odcinek A4 Brzesko-Wierzchosławice ma największe opóźnienia. Powodem są nie tylko zniszczenia wywołane przez powódź z zeszłego roku, ale też zejście z placu budowy wcześniejszego wykonawcy.