Partner serwisu
Drogi i autostrady

Mazowsze: Kolejne lata opóźnienia Paszkowianki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
22-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mazowsze: Kolejne lata opóźnienia Paszkowianki
fot. GDDKiABudowa drogi ekspresowej S8 Paszków - Przeszkoda
Wszczęto postępowania o uchylenie Decyzji Środowiskowej do budowy ważnej mazowieckiej drogi prowadzącej do autostrady A2 - tzw. Paszkowianki. Złożył go... sam inwestor, Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Inwestycja, którą próbuje się rozpocząć od 2008 roku, ma kolejne opóźnienie.

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie poinformowała o wszczęciu postępowania o uchylenie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach, dotyczącej budowy drogi wojewódzkiej tzw. "Paszkowianki" na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzka nr 719 do autostrady A2 z włączeniem do węzła autostradowego "Pruszków" oraz włączeniem do drogi wojewódzkiej Nr 720 w rejonie przejazdu autostradowego.

Postępowanie prowadzone jest na wniosek... prowadzonego przez samorząd województwa Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Nie codziennie zdarza się, że wniosek o uchylenie decyzji środowiskowej składa sam inwestor. Jak tłumaczy rzeczniczka urzędu marszałkowskiego województwa Marta Milewska, było to konieczne ze względów formalnych. - Z uwagi na nowo rozpoczęty proces inwestycyjny konieczne było złożenie takiego wniosku - stwierdza Milewska.

Dwa "półkowniki" dla Paszkowianki

Jak się okazuje, na wniosek Mazowiecki Zarządu Dróg Wojewódzkich ma w sumie dwie decyzje środowiskowe dla budowy Paszkowianki (z roku 2016 i 2017). Zostały one uzyskane w toku procesu projektowego, który nie zakończył się uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. decyzji ZRID). I RDOŚ prowadzi proces uchylenia dla obu "półkowników" - Obecnie decyzje te nie zostaną w żaden sposób wykorzystane - tłumaczy Milewska.

- Ze względu na brak decyzji ZRID MZDW odstąpiło od umowy zawartej z ówczesnym wykonawcą i w III kwartale 2018 r. została zawarta nowa umowa z obecnym wykonawcą, który zobowiązał się m.in. do uzyskania nowej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, na mocy której MZDW będzie mogło uzyskać decyzję ZRID dla budowy „Paszkowianki” na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 719 do autostrady A2 z włączeniem do węzła autostradowego „Pruszków” oraz włączeniem do drogi wojewódzkiej nr 720 w m. Brwinów - przypomina rzeczniczka urzędu marszałkowskiego.

Druga dekada przygotowań trwa

Paszkowianka to droga, która docelowo ma połączyć drogę ekspresową S8 z autostradą A2 odciążając Pruszków, Brwinów czy Milanówek od ruchu, który obecnie odbywa się drogą wojewódzką nr 719. Ma się zaczynać na węźle Paszków drogi ekspresowej S8 (stąd nazwa planowanej drogi). 

I etap tej trasy ma prowadzić od skrzyżowania z drogą woj. nr 719 do autostrady A2 z włączeniem do węzła autostradowego Pruszków oraz do drogi woj. nr 720 w m. Brwinów. W planach jest budowa drogi dwujezdniowej, poprowadzonej w nowym śladzie. Podczas podpisywania umowy na projektowanie, MZDW przewidywał, że prace nad dokumentacją projektową dla tego etapu uda się zakończyć w 2020 roku, a inwestycję zakończyć do roku 2022. Ten termin nie jest już jednak realny - zdaniem Gazety Wyborczej są co najmniej trzy lata opóźnienia - a to przecież trzecie już podejście do budowy trasy. Dwie poprzednie próby, z 2008 i 2012 roku, nie udały się.

Niedawno kwotą 2 mln zł samorząd woj. mazowieckiego dofinansował opracowanie dokumentacji II etapu Paszkowianki.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budowa S11 w Wielkopolsce przyspieszy? MI odpowiada

Drogi i autostrady

Budowa S11 w Wielkopolsce przyspieszy? MI odpowiada

Damian Kelman 16 września 2025

PKP Cargo: Pierwszy pociąg towarowy z Warszawy wyruszył do Chin!

Intermodal i logistyka

S11. Znamy przebieg kolejnego odcinka w Wielkopolsce

Drogi i autostrady

Bliżej rozbudowy aż 33 km "krajówki" w woj. warmińsko-mazurskim

Drogi i autostrady

Który wariant obwodnicy Olsztyna i Dywit?

Drogi i autostrady

Który wariant obwodnicy Olsztyna i Dywit?

Damian Kelman 04 sierpnia 2025

Zobacz również:

Budowa S11 w Wielkopolsce przyspieszy? MI odpowiada

Drogi i autostrady

Budowa S11 w Wielkopolsce przyspieszy? MI odpowiada

Damian Kelman 16 września 2025

PKP Cargo: Pierwszy pociąg towarowy z Warszawy wyruszył do Chin!

Intermodal i logistyka

S11. Znamy przebieg kolejnego odcinka w Wielkopolsce

Drogi i autostrady

Bliżej rozbudowy aż 33 km "krajówki" w woj. warmińsko-mazurskim

Drogi i autostrady

Który wariant obwodnicy Olsztyna i Dywit?

Drogi i autostrady

Który wariant obwodnicy Olsztyna i Dywit?

Damian Kelman 04 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij