Partner serwisu
Drogi i autostrady

Metrostav: Realizacja mostu Grota zgodnie z harmonogramem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
16-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Metrostav: Realizacja mostu Grota zgodnie z harmonogramem
fot. Ministerstwo Transportu most Grota-Roweckiego
Firma Metrostav, odpowiedzialna za remont mostu Grota-Roweckiego i dostosowanie Trasy Toruńskiej do standardów drogi ekspresowej, jest przekonana, że prace uda się przeprowadzić i zakończyć zgodnie z przyjętym harmonogramem. – Termin wykonania prac jest realny, a w kwestii rozliczenia należy pytaćinwestora – mówi Tomasz Mołdysz, zastępca dyrektora kontraktu.

– Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem. Jesteśmy teraz w fazie optymalizacji dokumentacji – mamy na to 120 dni od podpisania umowy – mówi Radim Čáp, dyrektor kontraktu przebudowy drogi S8.Termin ten upływa w połowie listopada. Na czym polega ten etap? – W zakresie umownym jest przeprowadzenie optymalizacji z wykonaniem projektów wykonawczych i dostosowaniem do warunków określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, określonym w kontrakcie przez zamawiającego – wyjaśnia Tomasz Mołdysz, zastępca dyrektora kontraktu.

 

Brak problemów z kadrą

 

Przebudowa drogi S8 z poszerzeniem mostu Grota-Roweckiego to pierwsze tak duże zadanie Metrostavu w Polsce. Firma – powołując się na swoje ponad 40-letnie doświadczenie i liczne realizacje w Europie – przekonuje, że nie będzie miała problemów z przeprowadzeniem inwestycji. – Obrót roczny wynosi miliard euro. Metrostav klasyfikuje się jako druga firma z Europy Wschodniej na rynku budowlanym – podkreśla Mołdysz.

 

 


Większy widok mapy

 

Firma zapewnia, że jest już skompletowana kadra do realizacji kontraktu. – W kwestiach kadrowych Metrostav ma bardzo duży potencjał. Panuje zastój w infrastrukturze, na rynku nie ma żadnego problemu z ludźmi czy podwykonawcami. Jest dużo profesjonalistów do wyboru – zapewnia Tomasz Mołdysz.

 

Metrostav nie zdradza dokładnego harmonogramu inwestycji, ani kiedy rozpoczną się zasadnicze prace – nie pozwala na to umowa z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. – Bez zatwierdzenia organizacji ruchu – nie możemy ruszać – zaznacza jedynie Čáp. Firma nie ujawnia też szczegółów dotyczących sposobu prowadzenia ruchu w czasie prac i odsyła do przykładowej organizacji zamieszczonej w kontrakcie. Jednocześnie wykonawca zapewnia, że plan prac uwzględnia pory roku, w tym w szczególności zimę. – Jeżeli pytanie brzmi, czy założyliśmy huragan Katrina to nie, ale jeżeli mówimy o standardach, to tak – mówi Mołdysz. W czasie zimy prowadzić można palowania, rozbiórki, przekładki instalacji, budowę fundamentów.

 

Termin realny

 

Czy uda się skończyć prace w terminie do połowy 2015 r. – tak, by Generalna Dyrekcja Budowy Dróg i Autostrad rozliczyła inwestycję w terminie? – Termin wykonania jest realny, czy termin rozliczenia jest realny, to pytanie do inwestora – zaznacza Tomasz Mołdysz. – Wymaga to współpracy wszystkich stron – dodaje Radim Čáp. Jak przekonują, GDDKiA to wymagający inwestor, ale żadnych ustępstw Metrostav nie oczekuje.

Pewnym utrudnieniem może być konieczność zachowania ciągłości ruchu na przeprawie mostowej. – Na pewno, gdyby można było zamknąć dwie nitki, byłoby szybciej. Ale założenia kontraktowe są inne, my się do nich stosujemy i jesteśmy w stanie to zrobić. Ta inwestycja została założona specjalnie po Moście Północnym, po to, żeby nie spowodować kompletnego zakorkowania miasta. Nikt się nie spodziewa, że będziemy jeździć, jakby tej inwestycji nie było – podkreśla Mołdysz.

 


 

We wtorek wykonawca przebudowy Trasy AK i mostu Grota-Roweckiego pojawił sie już na ulicach Warszawy, jednak jak się okazuje, kierowcy nie zostali poinformowani o zmianach w ruchu. GDDKiA i urzędnicy z ratusza spierają się o to, kto powinien to uczynić.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5