Rynek Infrastruktury
Według uczestników zjazdu, drogi krajowe i wojewódzkie zarządzane przez prezydentów miast na prawach powiatu powinny być własnością powiatu grodzkiego. Miasta te powinny stać się jednym z beneficjentów Krajowego Funduszu Drogowego. Pod tym samym adresem sformułowano także postulat przyspieszenia prac nad rozporządzeniem o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne.
Po raz kolejny poparcie uzyskał wniosek o obszarowe zarządzanie drogami w miastach, gdzie rządzi prezydent. Sprawa ta zupełnie nie znalazła odzwierciedlenia podczas niedawnych prac nad nowelizacją ustawy o drogach publicznych, a przedstawiciele Ministerstwa Transportu poinformowali, że nie prowadzą żadnych prac nad zmianą kategoryzacji dróg. Powrócił także temat pilnego uporządkowania spraw związanych z reklamami w kierunku ograniczenia ich stosowania i lokalizowania w pasach drogowych dróg, a w szczególności reklam świetlnych.
Wobec pogarszającego się stanu technicznego infrastruktury oświetleniowej, będącej w gestii różnych instytucji, uczestnicy wnieśli o ustawowe uporządkowanie spraw dotyczących własności i utrzymania tego majątku.
Zamierzają ponadto wystąpić do ministra środowiska o zmianę przepisów w zakresie wydawania pozwoleń wodno-prawnych i wyodrębnić sytuacje, gdy pozwolenia te wydaje się dla inwestycji nie posiadających jeszcze ZRID, a tym samym prawa do dysponowania gruntem. Chcą również wystąpić do administracji rządowej w sprawie ustawowego uregulowania lokalizacji drzew w skrajni drogowej lub drzew ograniczających widoczność i ich usuwania.