Pierwszy kwartał 2023 roku Grupa Mirbud zakończyła przychodami i zyskiem na poziomie zbliżonym w stosunku do okresu porównawczego. Na koniec marca grupa miała w portfelu 5,250 mld zł. - Cały czas podtrzymujemy nasz cel utrzymania portfela powyżej 5 miliardów złotych – deklarują władze Mirbudu.
Wyniki za pierwszy kwartał pokazują stabilizację przychodów i wyników na poziomie roku 2022. Przychody ze sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach roku wyniosły 515,3 mln zł w stosunku do 501,8 mln zł rok temu. Przychody z działalności budowlano-montażowej to odpowiednio 502,5 mln zł w stosunku do 495,8 mln zł.
EBIT na działalności budowlano-montażowej wyniósł 20,444 mln zł (19,432 mln zł w ubiegłym roku). Zysk netto na poziomie skonsolidowanym wyniósł 13,118 mln zł (-13,6 proc. do czego przyczyniło się głównie wyhamowanie sprzedaży w segmencie deweloperskim), a odnotowana marża to 8,4 proc. (+0,1 p.p.).
Mirbud spodziewa się, że wyniki za cały rok 2023 również będą na poziomie zbliżonym do roku 2022. Jak podkreślono podczas konferencji podsumowującej pierwszy kwartał, duży wzrost skali działalności firmy nastąpił między rokiem 2020 (przychody na poziomie 192,7 mln zł) i 2022 (501,7 mln zł w przychodach). Teraz oczekiwana jest stabilizacja.
Jak zapowiadano już wcześniej, jednym z celów na poziomie Grupy jest utrzymanie portfela zleceń na poziomie powyżej 5 mld zł. Na koniec marca jego wartość sięgała 5,150 mld zł, natomiast na koniec kwietnia 5,06 mln zł. Wkrótce ta kwota może znacząco wzrosnąć. Jak poinformował Paweł Korzeniowski, członek zarządu odpowiedzialny za finanse,
Mirbud złożył najkorzystniejszą cenowo ofertę na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 Lutcza – Domaradz. To inwestycja wyceniona przez wykonawcę na 1,384 mld zł. - Pierwszą serię pytań dostaliśmy już od zamawiającego, będziemy czekać na wybór [przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty – dop. red.]. To znacząco uzupełni nasz portfel zamówień na lata 2024-2026 – powiedział przedstawiciel firmy.
W ostatnim okresie Mirbud zakończył budowę autostrady A1 Bełchatów – Kamieńsk, oferta firmy została z kolei
wybrana do realizacji południowego obejścia Słupska. Mirbud
podpisał także aneks terminowy dotyczący (wydłużenie realizacji o 171 dni) budowy drogi ekspresowej S1 Obejścia Węgierskiej Górki. W tym przypadku w rozpatrywaniu są jeszcze kolejne roszczenia terminowe, jak i dotyczące zwiększenia wartości kontraktu związanego z wydłużeniem czasu realizacji z powodów niezależnych od wykonawcy.