Partner serwisu
Drogi i autostrady

Mniej tirów, więcej hałasu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mniej tirów, więcej hałasu
Przy bramownicach postawiono głośne agregaty prądotwórcze (fot. Łukasz Kmita)
– To skandal, żeby w XXI wieku montować takie urządzenia. Pracują one całą dobę i w dodatku są bardzo głośne – tak twierdzą mieszkańcy bloków i domów położonych przy drodze nr 94 w pobliżu których niedawno zamontowano bramki elektronicznego systemu poboru opłat drogowych. Firma Kapsch informuje, że generatory to rozwiązanie tymczasowe i wkrótce zostaną zastąpione stałymi przyłączami.

Problem w tym, że urządzenia te są zasilanie z agregatów prądotwórczych, które bardzo głośno pracują. Grupa mieszkańców z okolic Olkusza i Bolesławia interweniowała w tej sprawie u posła Jacka Osucha.

– Agregat przy Carrefourze postawiono co prawda nie po stronie bloków, a po stronie hipermarketu, ale hałas odbija się od potężnej ściany i nocą jest szczególnie uciążliwy dla okolicznych mieszkańców – twierdzą interweniujący olkuszanie. O podobnym problemie zaalarmowali posła Osucha mieszkańcy okolic Bolesławia. – W tamtym roku drogowcy przycięli nam drzewa, które stanowiły naturalną barierę dla hałasu. Teraz kilkanaście metrów od domu postawiono agregat. Tu nie da się normalnie żyć – denerwują się mieszkańcy Krza.

Poseł Jacek Osuch, którego mieszkańcy powiadomili o problemie postanowił na miejscu sprawdzić uciążliwości. – System e-myta jest wprowadzony kompletnie chaotycznie. Brak jest podłączeń do sieci energetycznych więc aby system funkcjonował, firma postanowiła zasilać urządzenia głośnymi agregatami. Przecież to wymaga codziennego dozoru, dolewania paliwa do zbiorników itp. A za te usługi zapłacimy my wszyscy – czyli użytkownicy dróg. Tłumaczono nam, że po wprowadzeniu e-myta na drodze olkuskiej będzie mniej tirów, a przez to będzie mniejszy hałas. Dziś jest dokładnie odwrotnie. Jest mniej tirów na DK 94, ale jest większy hałas – skomentował poseł Osuch.

W tej sprawie poseł PiS interweniował w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz w instytucjach odpowiedzialnych za ochronę środowiska. Osuch poprosił o zbadanie, czy poziom hałasu jest bezpieczny dla mieszkańców – szczególnie gdy agregaty zlokalizowane są w bliskiej odległości od chodników, gdzie łatwy dostęp mają dzieci – jak to ma miejsce w przypadku Olkusza.

Niebawem rozpocznie się montaż bramek i agregatów na odcinku drogi krajowej nr 94 Olkusz–Kraków. Tam interwencje mieszkańców będą jeszcze większe, gdyż część urządzeń zlokalizowanych jest bezpośrednio przy domach.

 


 

Kapsch: Wymieniamy generatory

 

Dorota Prochowicz, rzecznik prasowy firmy Kapsch: Informujemy, że generatory są obecnie wymieniane na nowe, bardziej ciche i pod tym względem bardziej przyjazne dla otoczenia. Jednocześnie zapewniamy że generatory są rozwiązaniem tymczasowym i już w ciągu najbliższych kilku tygodni zostaną one zastąpione przez stałe przyłącza. Za chwilowe niedogodności bardzo przepraszamy.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5