Partner serwisu
Drogi i autostrady

MOL Polska przyspiesza rebranding stacji paliw po Lotosie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
20-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
MOL Polska przyspiesza rebranding stacji paliw po Lotosie
fot. MOL Polska
Węgierski koncern paliwowy MOL, który przejął 417 stacji paliw w Polsce, funkcjonujących pod marką Lotos, zamierza przyspieszyć proces rebrandingu. Już dziś pod brandem MOL funkcjonuje 50 obiektów, a do końca sezonu letniego liczba ta ma zwiększyć się do 100. Cały proces powinien zostać zamknięty do końca 2024 roku.

MOL przejął 417 stacji paliw w Polsce pod koniec listopada ubiegłego roku od PKN ORLEN, który musiał je sprzedać, ponieważ zobowiązał się do tego przed Komisją Europejską w ramach ustalonych warunków dla przejęcia Lotosu. Jak informował wówczas płocki koncern w komunikatach prasowych, wartość transakcji wyniosła 610 mln USD. Z drugiej strony za 229 mln euro polska spółka nabyła łącznie 185 stacji paliw od MOL, w tym 144 na Węgrzech, wchodząc tym samym na nowy rynek, a także 41 na Słowacji, gdzie była obecna od kilku lat.

Z kolei węgierski koncern już wcześniej był obecny na rynku polskim, jednak na relatywnie niską skalę, za pośrednictwem spółki zależnej Slovnaft. Sieć stacji paliw Slovnaft Polska obejmuje 83 obiekty w południowej części Polski. Przedstawiciele MOL sygnalizowali w publicznych wypowiedziach, że docelowo rebranding obejmie także stacje paliw funkcjonujące pod marką Slovnaft. Przejęcie spółki Lotos Paliwa (obecnie MOL Polska) spowodowało, że MOL stał się numerem trzy na polskim rynku paliwowym, posiadając łącznie 500 stacji paliw, dlatego wydaje się, że równoległe funkcjonowanie dwóch marek nie byłoby racjonalne biznesowo.

Pierwsza stacja paliw z logo MOL została oddana do użytku w lutym. Już dziś, w połowie roku, odświeżonych zostało łącznie 50 stacji paliw, które funkcjonowały wcześniej pod marką Lotos. To znacząca zmiana względem czerwca, kiedy pod nową marką funkcjonowały 32 lokalizacje. Przedstawiciele MOL Polska zapowiadają, że do końca sezonu letniego rebranding obejmie już łącznie 100 obiektów. Jednocześnie zamknięty został program lojalnościowy Lotos Navigator, na którego miejsce wprowadzany jest MOL Move. Co ciekawe, klienci korzystający dotychczas z pierwszego z wyżej wymienionych będą mogli przenieść konto na drugi, uzyskując z tego tytułu dodatkowe korzyści.

Węgierski koncern deklaruje, że przejęcie 417 stacji paliw po Lotosie nie wyczerpuje jego apetytu na rozwój biznesu na polskim rynku. Przedstawiciele MOL sygnalizowali, że ich ambicją jest osiągnięcie drugiego miejsca w Polsce, do czego drogą mogą być zarówno rozwój organiczny, jak i przejęcia. Trudno się dziwić, że spółka dąży do dywersyfikacji struktury przychodów, szukając nowych szans na rynkach zagranicznych. Duże problemy w ostatnich kwartałach spowodowało podjęcie przez rząd Viktor Orbána decyzji o regulowaniu cen niektórych produktów, co spowodowało deficyty na rynku i konieczność przejściowego limitowania zakupów.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

InPost z impetem zwiększa obecność w Hiszpanii

Intermodal i logistyka

InPost z impetem zwiększa obecność w Hiszpanii

Mikołaj Kobryński 12 września 2023

Volvo Cars stawia na biopaliwa w transporcie części zamiennych

Biznes i przemysł

Aplikacja Orlenu ma już 5 milionów użytkowników

Biznes i przemysł

Offshore: ORLEN z warunkową decyzją inwestycyjną na projekt Baltic Power

Biznes i przemysł

Czechy: Marka Benzina sukcesywnie znika z rynku

Biznes i przemysł

Czechy: Marka Benzina sukcesywnie znika z rynku

Mikołaj Kobryński 10 sierpnia 2023

MOL Polska: 100 tys. uczestników programu lojalnościowego w 5 dni

Drogi i autostrady

Zobacz również:

InPost z impetem zwiększa obecność w Hiszpanii

Intermodal i logistyka

InPost z impetem zwiększa obecność w Hiszpanii

Mikołaj Kobryński 12 września 2023

Volvo Cars stawia na biopaliwa w transporcie części zamiennych

Biznes i przemysł

Aplikacja Orlenu ma już 5 milionów użytkowników

Biznes i przemysł

Offshore: ORLEN z warunkową decyzją inwestycyjną na projekt Baltic Power

Biznes i przemysł

Czechy: Marka Benzina sukcesywnie znika z rynku

Biznes i przemysł

Czechy: Marka Benzina sukcesywnie znika z rynku

Mikołaj Kobryński 10 sierpnia 2023

MOL Polska: 100 tys. uczestników programu lojalnościowego w 5 dni

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5