Rynek Infrastruktury
Projekt budowlany został opracowany dla trasy od ronda na ulicy Mroteckiej do ronda na ulicy Poznańskiej, która jest podzielona na dwa odcinki. Pierwszy biegnie od ronda na ulicy Poznańskiej do ronda na ulicy Nowej, a drugi od tego ronda do kolejnego na ulicy Mroteckiej.
Z kolei po dokonanej analizie techniczno- rzeczowej postępowanie przetargowe obejmuje wyłącznie odcinek pierwszy od ronda na ulicy Nowej do ronda na ulicy Poznańskiej. Ten fragment został podzielony na trzy części.
Początek trasy zaczyna się na skrzyżowaniu z ulicą Poznańską (droga wojewódzka nr 241- bez ronda na ul. Poznańskiej) a kończy się na skrzyżowaniu z ulicą Nową (przy czym zakres obejmuje również rondo na ulicy Nowej oraz przebudowę ulicy Nowej, która umożliwia prawidłowe skomunikowanie planowanej inwestycji z istniejącymi drogami).
W ramach przedsięwzięcia powstanie rondo na ulicy Nowej, a jej fragment zostanie przebudowany, zbudowany zostanie nowy wiadukt nad linią kolejową Kutno-Piła, który zastąpi istniejący obiekt przeznaczony do rozbiórki. Kolejny wiadukt stanie nad ulicą Rudki.
Ponadto, wykonana zostanie jezdnia główna obwodnicy, ścieżki rowerowe wokół rond, kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne i ekrany akustyczne. Zbudowane zostanie również rondo na ulicy Potulickiej wraz z przebudową odcinka tej drogi.
Trasa projektowanej drogi biegnie po południowej stronie Strugi Śleski, terenami użytkowanymi rolniczo, omijając od południa I wschodu zabudowę miasta w rejonie ulic Długiej, Potulickiej i Rudki. Następnie skręca w kierunku północnym, przechodząc nad dwoma projektowanymi przepustami na Strudze Ślesce i przekracza wiaduktem ulicy Rudki.
Potem biegnie po nasypie dawnej kolejki wąskotorowej, który od strony wschodniej przylega do placów składowych cukrowni Nakło. Dalej planowana droga, biegnie po śladzie drogi gminnej, przekracza nowym wiaduktem linię kolejową Bydgoszcz - Piła i dochodzi do ulicy Nowej.