Partner serwisu
Drogi i autostrady

NIK: Jest postęp, są też zagrożenia dla Euro 2012

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

mg

Data publikacji:
07-06-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
NIK: Jest postęp, są też zagrożenia dla Euro 2012
Fot. mzacha, sxc.hu
Najwyższa Izba Kontroli wydała podsumowanie wyników kontroli przygotowań do Euro 2012. Zdaniem Izby, jest znaczący postęp, ale wciąż występują zagrożenia dla właściwego przygotowania rozgrywek.

NIK wskazała, że stwierdzono obszary podwyższonego ryzyka, „które zdaniem NIK mogły istotnie zakłócić przygotowania do organizacji Euro 2012”. Jak wskazuje Izba, największe zastrzeżenia wywołuje niewykonanie lub nierzetelne wykonanie znacznej części zadań powierzonych spółce PL.2012, opóźnienia w budowie stadionu we Wrocławiu i w realizacji 52 ze 127 skontrolowanych zadań inwestycyjnych w stosunku do przyjętych w 2009 r. harmonogramów. Skutkowały one przesunięcie terminów oddania do użytku 36 zadań na okres po rozpoczęciu Euro 2012, tzn. po czerwcu 2012 r.


NIK stwierdziła również duże zagrożenie w odniesieniu do 40 zadań inwestycyjnych, których termin oddania do użytku został przyjęty na okres styczeń – maj 2012 r.

 

Zdaniem Izby, zarządzający portami lotniczymi w Gdańsku, Warszawie i Wrocławiu podjęli efektywne działania na rzecz zapewnienia finansowania realizowanych zadań inwestycyjnych i działania organizacyjne związane z obsługą ruchu lotniczego podczas Euro 2012.

 

NIK podkreśla, że nie zostały zrealizowane plany dotyczące modernizacji infrastruktury transportowej zarówno w zakresie przedstawionym UEFA w ofercie w 2006 r. i 2007 r., jak też zakładane w kolejnych latach przygotowań. „Corocznie zmieniany i ograniczany był, w związku z niezapewnieniem finansowania i opóźnieniami w realizacji, zakres zadań” – podała NIK.

 

Kontrolerzy wskazali, iż konieczne jest przeprowadzenie analizy i modyfikacji przyjętych priorytetów w zakresie rozbudowy i modernizacji transportu lądowego, uwzględniających istotne znaczenie połączeń między Warszawą i Wrocławiem oraz Gdańskiem i Poznaniem w związku z decyzją Komitetu Wykonawczego UEFA z października 2010 r. Z uwagi na brak możliwości realizacji przed Euro 2012 budowy dróg ekspresowych S-8 i S-5 między wymienionymi miastami, „trzeba rozważyć zapewnienie realizacji przygotowanego przez PKP PLK SA programu rewitalizacji połączeń kolejowych, w efekcie którego skróci się czas przejazdu koleją między ww. miastami” – zaznaczają kontrolerzy NIK.

 

Jako kluczowe dla Euro 2012 Izba wskazuje konieczność zapewnienia przez resort infrastruktury finansowania realizacji przez PKP PLK programu rewitalizacji połączeń kolejowych między miastami-gospodarzami Euro 2012 oraz kontynuowanie przez GDDKiA działań w celu oddania do użytku autostrad i dróg ekspresowych, w szczególności określanych jako kluczowe lub ważne dla Euro 2012, a także zapewnienie przejezdności do czerwca 2012 r. odcinków autostrad, które nie zostaną oddana do użytku przed mistrzostwami.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5