Partner serwisu
Drogi i autostrady

Nowak: E-myto jest potrzebne i skuteczne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
30-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury/PAP

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Nowak: E-myto jest potrzebne i skuteczne
fot. Kapsch
We wtorek Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła swój raport na temat funkcjonowania systemu viaTOLL. Ogólną pozytywną ocenę przyćmiło kilka zastrzeżeń dotyczących bramownic. Mimo słów krytyki płynących od prezesa NIK, minister transportu Sławomir Nowak uważa, że system elektronicznego poboru opłat jest skuteczny i potrzebny – podaje PAP.

Według ministra kilka zastrzeżeń nie może dyskwalifikować całego systemu. – Uważam, że system jest bardzo dobry i będziemy go rozwijać dalej, bo skądś trzeba brać pieniądze na budowę nowych dróg – ocenia Nowak.

Ministerstwo Transportu odniosło się do zastrzeżeń Najwyższej Izby Kontroli i przekazało obszerne wyjaśnienia do każdej z uwag. W oświadczeniu zaznaczono, że kontrole wojewódzkich inspektorów nadzoru budowlanego nie stwierdziły stanu zagrożenia życia i zdrowia, co sugerował raport NIK.

Wyjaśniono również, dlaczego viaTOLL nie objął jeszcze koncesyjnych odcinków autostrad oraz dlaczego według resortu transportu bramownice można zaliczyć do elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ministerstwo poinformowało również, że toczą się prace nad zlikwidowaniem problemów związanych z wielokrotnym karaniem kierowców za naruszenia we wnoszeniu opłat.

Z kolei operator systemu, firma Kapsch, odpierając zarzuty NIK oznajmiła, że bramownice umożliwiają absolutnie skutecznie naliczać opłaty, natomiast system nakładania kar wynika z obowiązujących przepisów. Kapsch poinformował również, że już wcześniej wiedział o problemach z certyfikatami i zrezygnował ze współpracy z dostawcą i nie zgadza się z opinią NIK, która uważa, że część bramownic jest wykonana z materiałów niespełniających norm wymaganych przy takich inwestycjach.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5