Partner serwisu
Drogi i autostrady

Nowe wiadukty kolejowe na linii Koluszki - Łódź już gotowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
19-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

W Andrespolu i Gałkowie wybudowano wiadukty kolejowe. Dwa bezkolizyjne skrzyżowania zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym na linii Koluszki - Łódź Fabryczna. Na obiektach są nowe tory i sieć trakcyjna. Pod wiaduktami kontynuowane są prace w części drogowej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycje z samorządami. Wartość obu zadań to ok. 53 mln zł – czytamy w komunikacie prasowym.

W Andrespolu (przy przystanku Bedoń) i Gałkowie przy utrzymanym ruchu pociągów wybudowano nowe wiadukty kolejowe dla dwóch linii: Łódź Fabryczna - Koluszki oraz Łódź Kaliska - Dębica. Na obiektach ułożono tory oraz wywieszono sieć trakcyjną. Składy pasażerskie i towarowe korzystają ze wszystkich torów znajdujących się na wiaduktach. Będą sprawniejsze przejazdy pociągów. Do zakończenia inwestycji dla zachowania bezpieczeństwa na obszarze robót prędkość pociągów będzie ograniczona.

W Andrespolu postępuje przebudowa sieci telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych, pogłębianie wykopu pod torami dla przyszłej jezdni oraz budowa pochylni i schodów dla pieszych łączących perony z tunelem. Realizowane są prace przy systemie odwodnieniowym. Na czas prac podróżni i mieszkańcy mają do dyspozycji przejście w poziomie szyn, co umożliwia korzystanie z peronów przystanku Bedoń. Dla samochodów wyznaczono trasy objazdowe.

W Gałkowie wykonano już główny przekop pod wiaduktem. Kontynuowana jest budowa ścian oporowych przy drogach dojazdowych. Wzdłuż ścieżki pieszo-rowerowej powstają żelbetowe ściany. Budowana jest pochylnia dla pieszych. W sąsiedztwie obiektu przygotowywany jest zbiornik retencyjny.

Jak podaje informacja prasowa, wartość inwestycji w Gałkowie to ok. 23,6 mln zł netto, w tym wkład Gminy Koluszki to ok. 8,4 mln zł netto, powiatu łódzkiego wschodniego 3,8 mln zł netto, a PLK ok. 11,4 mln zł netto. W Andrespolu wartość inwestycji to ok. 29,9 mln zł. PLK przeznaczą 18,6 mln zł netto, Gmina Andrespol 11,3 mln zł netto. Zadania dofinansowane są ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Planowane zakończenie inwestycji w Gałkowie nastąpi w III kwartale 2023 r., w Andrespolu w IV kwartale br.

Bezpieczniej na kolei i na drogach

Budowa tuneli drogowych w Andrespolu i Gałkowie wpisuje się w realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt poprawy bezpieczeństwa. Celem jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg.

W województwie łódzkim w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” wybudowano już wiadukt drogowy nad torami w Skierniewicach. Na sieci kolejowej wybudowanych zostanie ponad 20 bezkolizyjnych obiektów. Cały projekt ubiegający się o dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko ma wartość ok. 260 mln zł netto.

W ostatnich latach na terenie województwa łódzkiego PLK zbudowały również bezpieczne przejścia podziemne. Tunele dla pieszych, które jednocześnie usprawniły miejskie komunikacje powstały m.in. w Łowiczu, Pabianicach, Zduńskiej Woli i Zgierzu.

Bezpieczne skrzyżowania powstają także w ramach innych projektów Krajowego Programu Kolejowego m.in. na modernizowanych liniach: Poznań - Warszawa, Kraków - Rzeszów, Warszawa - Białystok i Warszawa - Lublin. Inwestycje są współfinansowane ze środków budżetowych oraz w ramach projektów unijnych.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

Drogi i autostrady

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

ep. 12 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Miasto

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 09 września 2023

Nowy Targ: Winda kontra burze 0:3. Na peron znów tylko schodami

Intermodal i logistyka

Radykalny spadek liczby pociągów towarowych na granicy w Terespolu

Intermodal i logistyka

Będzie 26 nowych tuneli i wiaduktów nad torami. PLK zamawia studium

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

Drogi i autostrady

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

ep. 12 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Miasto

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 09 września 2023

Nowy Targ: Winda kontra burze 0:3. Na peron znów tylko schodami

Intermodal i logistyka

Radykalny spadek liczby pociągów towarowych na granicy w Terespolu

Intermodal i logistyka

Będzie 26 nowych tuneli i wiaduktów nad torami. PLK zamawia studium

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5