Partner serwisu
Drogi i autostrady

Nowy termin dla S7 Chęciny-Jędrzejów to 1 czerwca tego roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
24-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Nowy termin dla S7 Chęciny-Jędrzejów to 1 czerwca tego roku
fot. GDDKiA
Formalny termin zakończenia budowy drogi S7 z Chęcin do Jędrzejowa może być przedłużony do 1 czerwca – uznała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Tyle czasu zyskał wykonawca powołując się na niekorzystne warunki pogodowe, ale ukończenie budowy w tym terminie niemożliwe. 

Mowa o 21,5-kilometrowym odcinku drogi, która połączy obwodnicę Kielc z obejściem Jędrzejowa usprawniając przejazd na trasie pomiędzy Warszawą i Kielcami a Krakowem.

Warunki pogodowe przeanalizowane

– Inżynier kontraktu przeanalizował wnioski wykonawcy dotyczące niesprzyjających warunków atmosferycznych w 2017 roku oraz ich wpływu na poszczególne asortymenty robót w określonych przedziałach czasowych – informuje Małgorzata Pawelec – Buras, rzecznik prasowa kieleckiej GDDKiA. – Analiza wykazała, że z tego tytułu formalny termin zakończenia inwestycji może być przedłużony zgodnie z zapisami kontraktu do 1 czerwca br.

Obecnie trwa procedura związana z podpisaniem aneksu do umowy kontraktowej.

Jak informowaliśmy wcześniej, po analizie wniosków dotyczących warunków pogodowych w okresie od sierpnia do października ubiegłego roku kontrakt był przedłużony do 13 kwietnia. Teraz wykonawca zyskał kolejne półtora miesiąca. – Aktualnie termin 1 czerwca jest traktowany jako termin końcowy – mówi przedstawicielka inwestora. Przyznaje jednak, że nie wszystkie wnioski wykonawcy są już rozpatrzone.

Wykonawca wnioskował o przedłużenie terminu zakończenia inwestycji z powodów m.in. niesprzyjających warunków pogodowych, odmiennych warunków gruntowych i braku możliwości wyłączenia wymagającej przebudowy linii wysokiego napięcia. Te wnioski będą jeszcze rozpatrywane, ale dotyczą one tylko fragmentów kontraktu.

Będą kary? 

– Odrębną kwestię stanowi ocena realnego zaawansowania robót na budowie, które wynosi około 70 procent – informuje GDDKiA. – Jeśli wykonawca nie wykona ich w ostatecznym terminie umownym, kontrakt przewiduje podjęcie szeregu określonych działań jak np. kary umowne za każdy dzień zwłoki – zapowiada inwestor.

GDDKiA zapewnia, że podejmuje wszelkie działania, by mobilizować wykonawcę. W jej ocenie jest możliwe, aby odcinek drogi S7 był przejezdny w tym roku.

Obecnie są prowadzone prace przy warstwach konstrukcyjnych nawierzchni – podbudowa bitumiczna na ciągu głównym wykonana jest w około 70 procentach, warstwa wiążąca w 60 procentach.

Ponieważ wszystkie obiekty mostowe na ciągu głównym S7 mają już ustroje niosące, w zależności od stopnia zaawansowania na obiektach układana jest nawierzchnia, wykonywane kapy chodnikowe, prowadzone prace wykończeniowe – informuje inwestor.

Pierwsze w br. większe przełożenie ruchu na fragment drogi ekspresowej z mostem w Brzegach planowane jest przez wykonawcę latem. Ta zmiana organizacji ruchu umożliwi przebudowę mostu na istniejącej drodze nr 7, którą teraz odbywa się ruch, a która w przyszłości będzie drogą dojazdową.

Droga ekspresowa pomiędzy Chęcinami a Jędrzejowem jest realizowana prze konsorcjum Salini i Todini. W ramach kontraktu powstają m.in. trzy dwupoziomowe węzły drogowe: w Tokarni, Brzegach i Mnichowie, a także dwa miejsca obsługi podróżnych: w Smykowie i Podlasiu. Budowanych jest 11 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, 4 wiadukty nad drogą ekspresową, 6 mostów, 6 przejść dla zwierząt dużych i średnich oraz tunel pieszo-rowerowy.

Kierowcy liczyli, że pojadą nowym odcinkiem jesienią 2017 roku. Pierwotny termin uległ zmianie, w takim zakresie, w jakim z uwagami zgłoszonymi przez wykonawcę zgodził się inwestor.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

ep. 09 września 2023

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

Lubelskie. Będzie remont mostu na Wiśle w ciągu S12

Drogi i autostrady

Przebieg S11 Szczecinek – Piła zatwierdzony

Drogi i autostrady

Nowy przetarg na dokumentację S10 Wyrzysk – Bydgoszcz

Drogi i autostrady

S11 nabiera tempa. Ekspresówka połączy dwie obwodnice

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

ep. 09 września 2023

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

Lubelskie. Będzie remont mostu na Wiśle w ciągu S12

Drogi i autostrady

Przebieg S11 Szczecinek – Piła zatwierdzony

Drogi i autostrady

Nowy przetarg na dokumentację S10 Wyrzysk – Bydgoszcz

Drogi i autostrady

S11 nabiera tempa. Ekspresówka połączy dwie obwodnice

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5