Rynek Infrastruktury
Liczba ciężarówek po wprowadzeniu e-myta dramatycznie spadła – o 70 proc. na A1, o 45 proc. na A2 i o 30 proc. na A4. Według ekspertów, obniżka to nie filantropia, ale dobry interes. Gdy państwowe autostrady są za drogie, Unia Europejska ogranicza środki na drogi. – Wyszło na to, że lepiej obniżyć stawki dla kierowców, dzięki czemu nie będziemy musieli ewentualnie zwracać pieniędzy Unii Europejskiej – mówi Adrian Furgalskim dyrektor w ZDG TOR.
Obniżka cen na państwowych autostradach może postawić w trudnej sytuacji prywatnych właścicieli odcinków na A1, A2 i A4. Przejazd ich drogami będzie teraz mniej więcej o połowę droższy od sąsiednich odcinków państwowych. – Analizujemy ten projekt rozporządzenia. Badamy, jakie miałoby to wpływ na przepływy finansowe spółki – mówi Zofia Kwiatkowska z Autostrady Wielkopolskiej SA. Według ekspertów, ewentualne protesty tych firm na nic się zdadzą.