Partner serwisu
Drogi i autostrady

Oferta Porr pozostaje najkorzystniejsza na S16 Barczewo – Biskupiec

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
10-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
08-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Oferta Porr pozostaje najkorzystniejsza na S16 Barczewo – Biskupiec
fot. GDDKiA
Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzyła trzy odwołania od rozstrzygnięcia przetargu na budowę drogi ekspresowej S16 Barczewo – Biskupiec. Wszystkie oddaliła. Oznacza to, że kontrakt przypadnie firmie Porr, której oferta została wskazana jako najkorzystniejsza.

Inwestycja dotyczy ok. 18-kilometrowego odcinka drogi nr 16, do której ma być dobudowana druga jezdnia.

GDDKiA otrzymała 7 ofert z czego wszystkie przekroczyły zaplanowany budżet w kwocie 381,441 mln zł. Najtańsza była oferta konsorcjum Kobylarni i Stecolu – 444,700 mln zł, a druga konsorcjum Polimeksu – 454,588 mln zł. Jako najkorzystniejszą inwestor wskazała trzecią pod względem ceny złożoną przez Porr, wartą 456,919 mln zł.

Dwaj tańsi wykonawcy odwołali się do KIO. Odwołanie złożył też czwarty wykonawca – Budimex, który zaproponował cenę nieznacznie wyższą niż wybrana (457,777 mln zł).

KIO oddaliła odwołania. Tym samym utrzymany został wybór firmy Porr. Wyrok KIO może być jeszcze zaskarżony do sądu. 

W tym przetargu przy ocenie ofert cena stanowiła 55 proc. wagi, a pozostałe 45 przewidziano na kryteria pozacenowe: przedłużenie gwarancji oraz zagospodarowanie na placu budowy destruktu asfaltowego pozyskanego w trakcie prac.

W ramach kontraktu, oprócz dobudowy drugiej jezdni trzeba będzie przebudować na niektórych odcinkach istniejącą konstrukcję, a także wybudować dodatkowe jezdnie do obsługi terenów przyległych. W ramach kontraktu mają także powstać węzły Wójtowo oraz Łęgajny, natomiast przebudowy do parametrów odpowiadających klasie S będą wymagały węzły Barczewo, Kromerowo i Biskupiec.

Do parametrów drogi ekspresowej dostosowany ma być także sąsiedni odcinek szesnastki, tj. Olsztyn – Barczewo. Do jego wykonania pierwotnie wybrano Budimex, dwóch wykonawców jednak skutecznie odwołało się do KIO. GDDKiA musi powtórzyć czynność badania ofert.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5