Trwa przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla nowej drogi w Opolu. Mowa o Trasie Średnicowej, która biec będzie w pobliżu dworca i przetnie rzekę Odrę. Nowa przeprawa ma w przyszłości połączyć prawy z lewym brzegiem miasta. Są już oferty na zaprojektowanie całego przedsięwzięcia.
Miejski Zarząd Dróg w Opolu prowadzi przetarg na wykonanie koncepcji i kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla budowy Trasy Średnicowej. Nowa droga miałaby w przyszłości połączyć prawobrzeżną i lewobrzeżną część Opola. W ramach inwestycji planowany jest także kolejny most na rzece Odrze. Do zadań projektanta będzie należało również uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.
Miasto przygotowało budżet w wysokości 3 mln zł. Czterech z siedmiu oferentów zmieściło się w zakładanej kwocie. Najtańszą ofertę złożyła DMK Inżynieria z Rybnika na kwotę 2,58 mln zł. Najdroższa oferta od firmy Mosty Katowice opiewa na kwotę 4,85 mln zł. Poza ceną, która stanowi 60 proc. oceny przetargowej, analizowane będzie także doświadczenia personelu wykonawcy (30 proc.) oraz okres gwarancji i rękojmi (10 proc.). Na realizację dokumentacji projektanci będą mieli 24 miesiące.
Zadanie planowane jest w obrębie ulic Prószkowskiej, Krapkowickiej, Powstańców Śląskich, Andrzeja Struga i Władysława Reymonta. Droga biec miałaby równolegle do linii kolejowej oraz w niewielkiej odległości od dworca kolejowego. Całkowita długo trasy ma wynieść ok. 1880 m. Początek projektowanej trasy przyjęto od południowej strony wiaduktu kolejowego nad ul. Prószkowską, która następnie ma przeciąć Pasiekę i park Nadodrzański. Końcowy odcinek projektowanej trasy przebiega w śladzie istniejącej ul. Andrzeja Strugi. Na początku stycznia miasto otrzymało decyzję środowiskową dla budowy Trasy Średnicowej.
Planowana droga byłaby jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu po 3 metry szerokości każdy. Projektowa prędkość wyniesie 40 km/h. Zaplanowano także ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 2,5 metra. Poza budową nowej drogi konieczne będzie także wybudowanie skrzyżowania w formie ronda na ulicy Prószkowskiej, a także Reymonta. Powstać musiałby także zjazd z Trasy Średnicowej w ul. Powstańców Śląskich.
Planowana jest budowa kolejnej przeprawy przez Odrę. Zamawiający chce zaprojektować jednoprzęsłowy most drogowy o długości 240 metrów. Przyjęty parametr pozwoli także na poprowadzenie pod obiektem drogi i chodników wzdłuż prawostronnego wału Odry. Powstaną także mosty nad Młynówką i Kanałem Ulgi.
Jak przekonywała Małgorzata Stelnicka, wiceprezydent Opola, Trasa Średnicowa ma być drogą lokalną, zatem nie będzie to droga szybkiego ruchu i dla tranzytu. – Ona ma przede wszystkim służyć mieszkańcom Zaodrza i ogromnie rozbudowanych Wójtowej Wsi i Szczepanowic, ale też będzie służyła mieszkańcom aglomeracji opolskiej z tamtej części województwa. Generalnie ta przeprawa jest potrzebna wszystkim, którzy wjeżdżają do Opola od strony Zaodrza – podkreślała.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.