Partner serwisu
Drogi i autostrady

Opolskie: Budowa dwóch nowych obwodnic ruszy w tym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

Najważniejszą trasą budowaną w woj. opolskim jest obwodnica Nysy. To jednak nie jedyna obwodnica, jakiej w najbliższym czasie doczekają się mieszkańcy opolskiego. 2016 roku rozpocznie się także budowa obejścia Czarnowąsów oraz Malni i Choruli.

Obwodnica Nysy to licząca ponad 16 km trasa w ciągu dróg krajowych 41 i 46. Rozpoczęta w sierpniu 2014 r. inwestycja połączy dwie drogi krajowe i wyprowadzi ruch tranzytowy z Nysy. Budowa tej trasy pochłonie ponad 300 mln zł. To największa inwestycja drogowa w woj. opolskim. W porównaniu z nią dwie pozostałe obwodnice prezentują się skromnie, ale mają kluczowe znaczenie dla lokalnych społeczności.

Obwodnica Nysy gotowa w 30 proc.

Wykonawcą obwodnicy Nysy jest konsorcjum firm Mota Engil oraz Himmel i Papesch Opole. Trasa będzie zwykłą drogą krajową z jednym pasem ruchu w każdą stronę. Prace prowadzone są już na całej długości inwestycji. Drogowcy stabilizują grunt, przygotowują podłoże do wykonania kolejnych warstw nawierzchni. Prowadzone są roboty ziemne w zakresie nasypów, wykopów, profilowania skarp i rowów. Przystąpiono już do utworzenia podbudowy drogi z kruszywa, wykonywane są też roboty bitumiczne i prace przy krawężnikach.

- Rozpoczęto roboty budowlane na 13 z 14 obiektów mostowych. Dodatkowo wykonano most tymczasowy na rzece Nysie Kłodzkiej, co przyspieszy wykonywanie docelowego obiektu mostowego nad rzeką oraz pozwoliło na lepsze skomunikowanie budowy. Zakończono roboty w zakresie pali fundamentowych – tłumaczy Michał Wandrasz z opolskiego oddziału GDDKiA. - Obecnie stopień finansowego zaawansowania inwestycji wynosi ponad 30 procent. Trasa ma być oddana do użytku w październiku 2017 r.

Najdroższa obwodnica w historii

Lokalne obwodnice będzie budował też urząd marszałkowski. Na te inwestycje województwo opolskie w najbliższych latach wyda 210 mln zł. Większość tej kwoty pochłonie budowa obwodnicy Czarnowąsów (powiat opolski). Ta droga będzie miała długość 5,3 km. – To najdroższa obwodnica w naszej historii – mówi Arkadiusz Branicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.

15 stycznia otworzono oferty cenowe. Do drugiego etapu zakwalifikowano 12 firm. Najtańsza oferta opiewała na blisko 100 mln zł. - Trasa będzie rozpoczynać się węzłem drogowym „Północnej obwodnicy Opola w ciągu drogi krajowej nr 45”, a kończy się włączeniem do drogi wojewódzkiej nr 454 – tłumaczy Arkadiusz Branicki.

W ciągu trasy powstanie 5 skrzyżowań typu rondo, 4 wiadukty, jeden most, a także miejsce kontroli pojazdów wraz ze stanowiskiem do ich ważenia. Roboty zakończą się w 2017 r. Kontynuacją obwodnicy Czarnowąsów ma być obwodnica Dobrzenia Wielkiego, Dobrzenia Małego i Borek. Ponad 6- kilometrowa trasa będzie budowana w latach 2018 – 2020.

Przetarg na budowę obwodnicy Malni i Choruli (pow. krapkowicki) zostanie ogłoszony w pierwszym kwartale tego roku. Obwodnica będzie mieć blisko 5 km długości i będzie częścią drogi wojewódzkiej nr 423 (trasa Opole – Kędzierzyn –Koźle). Koszt inwestycji szacowany jest na 50 mln zł. W 2016 r. drogowcy wydadzą na jej budowę 10 mln zł. Prawdopodobnie przetarg na te roboty będzie dwuetapowy. Wykonawcy będą musieli przedstawić inwestorowi dwa warianty budowy: W technologii tradycyjnej i betonowej. Obok miejscowości znajduje się bowiem betoniarnia. Inwestor liczy, że jeśli firmom uda się uzyskać dobre ceny za beton, będą mogły zaproponować budowę drogi lepszej jakości, a tym samym lepsze warunki gwarancji.

W ramach inwestycji powstanie też miejsce kontroli pojazdów, wiadukt drogowy, przebudowane zostaną drogi gminne i fragment drogi wojewódzkiej. Wzdłuż obwodnicy powstaną chodniki i drogi rowerowe, a także ekrany akustyczne. Obwodnica Malni i Choruli powinna być gotowa w 2019 r.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5