Rynek Infrastruktury
– Jest ryzyko, że na węźle Prądy może się zakorkować dojazd do pasa dla pojazdów uprzywilejowanych. Ponieważ rondo w Prądach znajduje się dosyć blisko punktu poboru opłat, w razie zakorkowania drogi służby ratownicze nie będą mogły przejechać przez bramki – tłumaczy dla Radia Opole Michał Wandrasz, rzecznik GDDKiA w Opolu.
Aby służby ratownicze miały łatwiejszy dostęp do autostrady, zdecydowano o budowie dodatkowego pasa serwisowego. Droga ma być zamknięta z jednej strony szlabanem, a z drugiej bramą i będą one otwierane automatycznie.
Według projektu służby ratownicze zamiast skręcać w kierunku bramek, pojadą prosto. Tu powstaje droga prowadząca pojazdy do autostrady już poza bramkami. Pozwoli to służbom dotrzeć do miejsca zdarzenia jak najszybciej.By-pass na węźle Prądy będzie miał 200 m długości. Jego koszt wyniesie 800 tys. zł.