Partner serwisu
Drogi i autostrady

Ośmiu chętnych budować most kolejowy do miasta-widma

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
14-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
14-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ośmiu chętnych budować most kolejowy do miasta-widma
Fot. www.bazakolejowa.pl , wasiukibic
Rejonowy Zarząd Infrastruktury Zielona Góra, ściśle powiązany z wojskiem, prowadzi przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie nowego mostu kolejowego w Pstrążu. To tak zwane miasto-widmo, pozostałość po garnizonie radzieckim. Wartość zamówienia oszacowano na prawie 23 mln zł.

Rozpoczęto przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, a następnie wykonanie robót dla przebudowy mostu kolejowo-drogowego na rzece Bóbr w Pstrążu na pograniczu województwa dolnośląskiego i lubuskiego. W ramach planowanej inwestycji zamawiający oczekuje zaprojektowania i budowy wiaduktu kolejowego wraz z odcinkami dojazdowymi toru. Wykonawca będzie zobowiązany uzyskać wymagane prawem decyzje oraz pozwolenia na budowę. Firma przygotuje także wszystkie niezbędne opracowania projektowe, uzyska konieczne opinie i warunki techniczne i pozwolenia niezbędne dla wykonania robót budowlanych.

Do przetargu stanęło osiem zainteresowanych firm. Zamawiający przygotował na to zadanie budżet w wysokości 28,275 mln zł. Żadna oferta nie zmieściła się jednak w tym kosztorysie. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Terlan i Tormel z Poznania – 38,75 mln zł. Kolejne oferty przekroczyły pułap 40 mln zł – i tak wystartował Strabag (41 mln zł), PORR (41,8 mln zł), Budimex (44,3 mln zł), Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie (45,5 mln zł), konsorcjum ZRK DOM w Poznaniu z firmą Probudowa z Wrocławia (47,9 mln zł). Najdroższą ofertę złożyli Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej (52,1 mln zł) oraz Alusta z Poznania, bo 56,8 mln zł. Wszyscy określili 5 lat gwarancji na roboty. Wybór wykonawcy poprzedzić ma analiza ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej gwarancji – jednak nie mniej niż 3 lata i nie więcej jak 5 lat (40 proc.).

Mimo, że w nazwie zadania jest mowa o moście kolejowo-drogowym, to przetarg dotyczy wyłącznie części kolejowej. Jak wyjaśnia zamawiający, most kolejowy w miejscowości Pstrąże przeznaczony jest do przeprawiania się przez rzekę Bóbr i stanowi łącznik kolejowy między punktem ładunkowym a linią kolejową nr 275 Wrocław Muchobór – Gubinek. Obecna długość obiektu to 363 metry. Ustrój nośny stanowi 11 przęseł sklepionych żelbetowych, w tym jedno przęsło nurtowe i 10 przęseł nad terenem zalewowym. Pomost ograniczają żelbetowe balustrady. Przęsła mostów oparte są na wspólnych podporach dla mostu kolejowego oraz częściowo rozebranego drogowego.

Nowy obiekt ma zostać wykonany w miejscu obecnego w lokalizacji. Most na jeden tor ma zostać wyposażony po obu stronach w 1-metrowy chodnik techniczny zabezpieczony balustradą. Nowy obiekt nie zmieni długości i ta również będzie wynosić ok. 360 metrów. Dopuszczalna prędkość pociągów ma wynosić 60 km/h. Zamawiający zaznacza, że konstrukcja nowego obiektu ma zostać zaprojektowana z katalogu typowych konstrukcji mostowych.

Część drogową – oddzielnym zadaniem – realizować ma natomiast Starostwo Powiatowe w Bolesławcu. Część drogowa została w czasie wojny zbombardowana przez Niemców. W ramach Polskiego Ładu budowany będzie nowy most drogowy wraz z drogami dojazdowymi. Wojsko Polskie, które jest zamawiającym dla nowego mostu kolejowego podkreśla, że niezbędna będzie stała współpraca i koordynacja między wykonawcą mostu kolejowego a Starostwem Powiatowym w Bolesławcu oraz z Gminą Bolesławiec, które realizują część drogową.

Na realizację zamówienia wskazano 28 miesięcy. Kompletna dokumentacja ma być gotowa w ciągu 12 miesięcy. Na roboty budowlane wskazano 26 miesięcy.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Unibep wybrany do rozbudowy DK-63

Drogi i autostrady

Unibep wybrany do rozbudowy DK-63

ep. 11 września 2023

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

Drogi i autostrady

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

ep. 11 września 2023

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Unibep wybrany do rozbudowy DK-63

Drogi i autostrady

Unibep wybrany do rozbudowy DK-63

ep. 11 września 2023

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

Drogi i autostrady

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

ep. 11 września 2023

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5