Partner serwisu
Drogi i autostrady

PBDK droższy o 14 mld, opozycja w niego nie wierzy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
26-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
PBDK droższy o 14 mld, opozycja w niego nie wierzy
fot. Olivier H, flickr.com, CCA
Premier Ewa Kopacz przedstawiła Program Budowy Dróg Krajowych, na który rząd przeznaczył 107 mld zł. Podana na konferencji w Opolu kwota jest większa od początkowo przewidywanej o 14 mld zł. Posłowie PO cieszą się z przyjęcia planu, a opozycja nie wierzy w realizację założeń.

Niespełnione obietnice?

Kwota 107 mld zł na Program Budowy Dróg Krajowych to więcej o 14 mld zł ze środków krajowych niż pierwotnie planowano. W tę kwotę wliczone jest już dofinansowanie unijne, które Polska otrzyma na budowę dróg ujętych w PBDK. Pierwotnie zakładano, że na inwestycje drogowe zostaną przeznaczone 93 mld zł.

Jednak posłowie opozycji nie wierzą w rządowe obietnice. – „Dwa razy obiecać to jak raz zrealizować” ten cytat ministra spraw wewnętrznych, Bartłomieja Sienkiewicza najlepiej pasuje do działań PO – mówi poseł PiS, Andrzej Adamczyk. – Nie wierzę w to co mówi nam rząd. Droga S7 miała być w całości gotowa w 2011 roku, a S3 w 2013. Dodatkowo w 2014 roku miał być wykonany odcinek S19 Białystok – Międzyrzecze. To tylko część obietnic wyborczych z 2007 roku – dodaje.

Czas na przyspieszenie działań

Bardziej pozytywnie nastawieni są posłowie PO. – Dziś rząd przyjął program przygotowywany przez wiele miesięcy. Czas ucieka więc trzeba działać – mówi poseł PO, Stanisław Żmijan. – Kończymy jeszcze inwestycje planowane na lata 2007-2013. Podstawowym założeniem jest budowa 5 tys. km dróg szybkiego ruchu. Dobrze, że plan jest przyjęty ponieważ często opracowywanie projektu i wydawanie decyzji trwa dłużej niż realizacja zamówienia – dodaje.

Programu Budowy Dróg Krajowych przewiduje m. in. inwestycje usprawniające ruch w miejscach gdzie natężenie ruchu jest największe oraz budowanie w ciągach dróg elementów zwiększających bezpieczeństwo ruchu. W całym planie znajduje się plan realizacji 57 projektów obwodnic. Dodatkowo zawarte w nim są fundusze na utrzymanie dróg. Na ten cel przeznaczono 48 mld zł.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5