Partner serwisu
Drogi i autostrady

Piechociński: Za wcześnie na podsumowania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

mg

Data publikacji:
13-09-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Piechociński: Za wcześnie na podsumowania
Janusz Piechociński, poseł PSL (fot. Rynek Infrastruktury)
- System e-myta ma za sobą dopiero dwa miesiące działalności. Jesteśmy na etapie na którym nie można mówić o podsumowaniach. Wdrażano system w rekordowo krótkim czasie. Po drugie, działa on na porozrzucanej sieci drogowej, poza „czwórką”. Po trzecie, nie udało się doprowadzić do sytuacji, aby całość sieci działała w jednym „ordunku” prawnym. Cieszyć musi informacja, że uporządkowanie tej kwestii jest priorytetem MI. To jest zadanie na starcie dla nowego parlamentu - uważa poseł Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury.

- Problem z omijaniem płatnych odcinków nie da się rozwinąć tylko przy pomocy „kija”. Dlatego priorytetem dla GDDKiA powinno być domykanie rozpoczętych inwestycji na tych odcinkach. Nawet w bardzo trudnych warunkach finansowych, które czekają nas w najbliższych 4 latach - podkreślił parlamentarzysta podczas niedawnej konferencju zorganizowanej przez Krajową Izbę Gospodarczą.

 

W trakcie tego spotkania przedstawiono m.in. wyniki ankiety przeprowadzonej pośród przedsiębiorców na temat ich odbioru systemu e-myta. Przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury mówił m.in., że wprowadzenie elektronicznego systemu poboru opłat wpłynęło na zwiększenie liczby nowo zakupionych samochodów, używanych przez przewoźników drogowych. Jak podkreślił, podobnego efektu nie widać, jeśli chodzi o autobusy. Poseł Piechociński nie zgodził się z pierwszą częścią tej opinii. - Wzrost zakupu liczby nowych samochodów wynika z cyklu koniunkturalnego - zaznaczył.  - Jeśli mówimy o autobusach, to bierze się to z faktu podstawowego – zdecydowana większość podmiotów świadczących ten rodzaj usługi ponosi minimum 10 proc. stratę za lata 2009-2010. Transport publiczny „zwija się”. Podobnie jest na kolei, poza przewozami aglomeracyjnymi. Przedsiębiorcy nie podejmują decyzji o zakupie nowych pojazdów, zwłaszcza że restrukturyzacja PKS-ów odbywa się niestety głównie poprzez ogłaszanie ich upadłości. Co więcej, nie ma możliwości zakupu nowych samochodów ze środków unijnych - tłumaczył poseł Piechociński.

- Tuż przed wyborami pojawiają się pomysły wydzielenia transportu lokalnego od transportu tranzytowego i umożliwienia bezpłatnego dostępu do obwodnic, które mają być na nowo definiowane. Wydaje się, że w perspektywie półrocza Sejm nowej kadencji będzie musiał podjąć rozstrzygnięcia w tym zakresie - stwierdził parlamentarzysta.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5