Partner serwisu
Drogi i autostrady

PiS: Przejazd obwodnicami miast winien być bezpłatny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
PiS: Przejazd obwodnicami miast winien być bezpłatny
fot. viatoll.pl
Prawo i Sprawiedliwość opowiada się przeciw planom wprowadzenia opłat dla samochodów osobowych na południowej obwodnicy Krakowa. Zamierza wprowadzić autopoprawkę do projektu ustawy o wyłączeniu z opłat za przejazd obwodnicami samochodów powyżej 3,5 tony, mającą na celu rozszerzenie tego zapisu także dla samochodów osobowych.

PiS argumentuje, że politycy PO w poszukiwaniu wpływów do budżetu chcą po raz kolejny sięgnąć do kieszeni kierowców. – Istnieje poważne niebezpieczeństwo, że już niedługo wszyscy korzystający z południowej obwodnicy Krakowa, jak i innych obwodnic, będących odcinkami autostrad będą musieli za przejazd nią płacić. To wynika wprost z ustawy o drogach publicznych – mówi rzecznik Ministerstwa Finansów. Południowa obwodnica Krakowa jest częścią autostrady A4.

 

Na stronie internetowej posła PiS Andrzeja Adamczyka czytamy, że od PO, GDDKiA i Ministerstwa Transportu płyną niespójne informacje. GDDKiA przyznaje, że pracuje nad wyborem metody pobierania opłat od aut osobowych na autostradach. Deklaruje zarazem, że nie tworzy listy płatnych dróg. Z drugiej strony Ministerstwo Transportu mówi wprost, że autostrady dla samochodów osobowych są płatne.

 

– Patrząc w jaki sposób ostatnio rząd „zdziera” pieniądze z kierowców, chociażby poprzez „ratowanie” budżetu przez radary nie mamy wątpliwości, że rząd sięgnie także po opłaty dla samochodów osobowych za przejazd obwodnicami miast w tym Krakowa – mówi poseł Andrzej Adamczyk.

 

– Dziura budżetowa rośnie. Tusk i PO zadłużyli Polskę i teraz szukają pieniędzy w kieszeniach zwykłych obywateli: podnoszą podatki, wydłużają wiek emerytalny, stawiają na drogach setki radarów i obłudnie tłumaczą, że to dla bezpieczeństwa kierowców. Dlatego nie mamy wątpliwości - sięgną i po pieniądze za przejazd obwodnicami – dodaje poseł.

 

– Nie wierzymy deklaracjom polityków PO. Aby wykluczyć możliwość wprowadzenia opłat za przejazd obwodnicami chcemy, aby taki zapis pojawił się w ustawie. Inaczej rząd znowu sięgnie po pieniądze do kieszeni kierowców – przekonuje poseł Edward Czesak.

 

Posłowie przypoominają, że obwodnice miast buduje się po to aby wyprowadzić ruch samochodowy z centrów miast celem ich ochrony. Jeżeli wprowadzone zostaną opłaty dla samochodów osobowych na obwodnicach miast to wzmożony ruch samochodowy do nich wróci. Zwracają uwagę, że od kilku miesięcy w Krakowie trwa debata o smogu, którego jedną z przyczyn jest także ruch samochodowy. Doświadczenia innych krajów wskazują, że wprowadzenie opłat za przejazd obwodnicami miast powoduje wzmożenie natężenia ruchu samochodowego w ich centrach.

 

Andrzej Adamczyk odnosi się także do planów GDDKiA w kwestii propozycji wprowadzenia opłat w formie e-myta dla aut osobowych na wybranych odcinkach autostrad, w tym obwodnicy Krakowa, czyli odcinka A4 między zjazdami w Bieżanowie i Balicach. Budowa bramek w tych miejscach jest dla operatora zbyt kosztowna dlatego koszty poboru prawdopodobnie zostaną przerzucone na kierowców. Będą zmuszeni zaopatrzyć się w kosztujący ok 130 zł. tzw. viaBOX, służący do automatycznego naliczania opłaty za przejazd autostradą.

 

– Oszczędzi państwo oraz zarządzający autostradami jak chociażby prywatny koncesjonariusz odcinka autostrady A4 Kraków – Katowice. Tym samym koszty utrzymania autostrady dla firm zarządzających spadną. Przeżuci się je na kierowców. Dodatkowo zwolnieni zostaną ludzie obsługujący bramki, co także niekorzystnie wpłynie na rynek pracy w Małopolsce, a trzeba zwrócić uwagę, że w Małopolsce obecnie bezrobocie rośnie najszybciej w kraju – alarmował poseł Adamczyk.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5