Do rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło 19 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na wykonanie projektu wybudowanie obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Trasa będzie biegła w ciągu drogi krajowej nr 77.
Przetarg na zrealizowanie tej inwestycji został ogłoszony z końcem września 2015 roku. Mogło to nastąpić dzięki wpisaniu przedsięwzięcia do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, zatwierdzonego przez rząd na początku września.
Od wybranego wykonawcy GDDKiA będzie wymagała zaprojektowania obwodnicy, co obejmuje opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie w imieniu zamawiającego wszelkich wymaganych pozwoleń, zezwoleń i decyzji. Następnie na podstawie wykonanej dokumentacji zrealizuje on roboty budowlane.
Obwodnica Stalowej Woli i Niska w ciągu DK-77 będzie miała około 15,3 km długości. Zadanie obejmuje budowę odcinka od skrzyżowania Trasy Podskarpowej z ulicą Chopina w Stalowej Woli do połączenia z projektowaną drogą S19 w rejonie Niska.
Pierwszy etap zakłada budowę drogi dwujezdniowej od węzła Chopina do węzła Solidarności i jednojezdniowej na pozostałym odcinku. Docelowo cała droga ma posiadać dwie jezdnie. Na obwodnicy powstaną dwupoziomowe węzły, łączniki drogowe, mosty, wiadukty.
Więcej informacji znajdziesz w Monitorze.