Rynek Infrastruktury
GDDKiA informuje, że oferta najkorzystniejsza została wybrana na podstawie kryterium ceny i spełnia wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Otrzymała również najwyższą liczbę punktów, czyli 100.
Oferta Mota-Engil zyskała łącznie 77,65 punktów, a jej wartość to 1,264 mld zł. Natomiast konsorcjum Salini Polska i Impregilo otrzymało 77,06 punktów. Firmy przedstawiły ofertę o wartości 1,273 mld zł.
Przetarg dotyczy spornego odcinka A4, na którym prace prowadziło konsorcjum firm SIAC, PBG i Aprivia. W lipcu nastąpiło zerwanie rozmowy pomiędzy GDDKiA a wykonawcą. GDDKiA stoi na stanowisku, że konsorcjum zażądało niezgodnego z prawem zwiększenia wartości kontraktu o 200 mln zł.
Przetarg na dokończenie budowy A4 został ogłoszony 30 listopada 2012 roku. Złożone oferty miały być otwarte pierwotnie 9 stycznia, lecz ze względu na duże zainteresowanie firm i pojawienie się licznych pytań, termin otwarcia ofert przesunięto ostatecznie na 15 lutego.
Nowy wykonawca, który wygra przetarg, będzie miał 18 miesięcy na zrealizowanie zamówienia. Zadanie to jest współfinansowane ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.