Partner serwisu
Drogi i autostrady

Podkarpackie: Budowa A4 Tarnów – Dębica nie przyspieszy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
03-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury/Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Podkarpackie: Budowa A4 Tarnów – Dębica nie przyspieszy
fot. GDDKiA
Zakończyły się już negocjacje firmy Heilit+Woerner i GDDKiA w sprawie wcześniejszego zakończenia prac na odcinku autostrady A4 z Tarnowa do Dębicy. Generalna Dyrekcja nie zgodziła się dopłacić wykonawcy za szybsze oddanie trasy do użytku – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Iwona Mikrut, rzeczniczka GDDKiA z Krakowa przypomina, że firma wykonawcza oczekiwała w zamian wcześniejsze zakończenie inwestycji kilkudziesięciu milionów złotych. – Nie możemy wydawać publicznych pieniędzy bez racjonalnego uzasadnienia – tłumaczy rzeczniczka odmowną decyzję GDDKiA na propozycję wykonawcy.

Heilit+Woerner i Budimex, wykonawcy A4, dzięki stosunkowo ciepłej zimie zdołali nadgonić prace. Wobec tego zaproponowano inwestorowi wcześniejsze oddanie do użytku jednej nitki autostrady. Zaproponowano termin 30 lipca bieżącego roku. Natomiast planowany termin oddania trasy to 7 listopada.

Rozmowy prowadzone od listopada 2013 roku przerwano. Wykonawca proponował wówczas, że mógłby zakończyć budowę szybckiej niż zakłada kontrakt, pod warunkiem, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pokryje koszty reorganizacji robót.

Według konsorcjum budującego trasę, na wyższe koszty prac będzie się składało miedzy innymi używanie zimą chemicznych domieszek do materiałów stosowanych na budowie, utrzymywanie o tej porze roku w gotowości wytwórni betonu asfaltowego, a także opłacanie w zimie większej liczby pracowników na budowie. Co więcej, wykonawca w czasie budowy drugiej nitki musiałby korzystać z dróg lokalnych, a nie gotowej jezdni, a to wygenerowałoby dodatkowe koszty.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5