Rynek Infrastruktury
W sumie wpłynęło sześć ofert, z czego najniższą złożył Mostostal Warszawa. Jej wartość to 129,7 mln zł brutto i jest ona o jedną czwartą niższa od kosztorysu inwestorskiego. Drugą co do wartości ofertę złożyła Eurovia – 142,9 mln zł. Kolejne firmy na liście oferentów to Strabag z ofertą o wartości 151,8 mln zł, Budimex z ceną 152,1 mln zł, Bilfinger Berger oferujący 172,1 mln zł za realizację zadania.
Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum Miejskiego Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów, Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Lubartów i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów, a jej wartość to 176,8 mln zł. Kolejnym etapem postępowania będzie weryfikacja złożonych ofert.
Nowy wykonawca będzie musiał w ciągu dziesięciu miesięcy dokończyć budowę odcinka drogi ekspresowej S19. Do wykonania pozostaje budowa węzła Świlcza, dokończenie budowy obiektów inżynierskich, w tym trzech wiaduktów, jednego mostu i sześciu przepustów.
Ponadto wybrany wykonawca będzie musiał dokończyć budowę kanalizacji deszczowej, nasypów, warstw podbudowy oraz nawierzchni bitumicznych. Częścią zadania jest również wykonanie oświetlenia drogowego wraz z zasilanie, budowa urządzeń związanych z ochroną środowiska, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz dróg serwisowych.
Pod koniec maja tego roku GDDKiA zerwała umowę na budowę odcinka A4 będącego częścią autostradowej obwodnicy Rzeszowa oraz drogi S19. Dotychczasowy wykonawca inwestycji – konsorcjum firm Radko, Autostrada Wschodnia i Punj Lloyd Ltd z Indii nie wykazywało płynności finansowej.
Przez 23 miesiące trwania kontraktu powyższe firmy wykonały jedynie 49 procent zakresu finansowego umowy, podczas gdy pierwotnie inwestycja miała być wykonana w 18 miesięcy. Termin, który przedłużono w wyniku uznanych roszczeń wykonawcy minął 11 lutego 2012 roku.