Rynek Infrastruktury
Dwa projektowe odcinki mają łącznie 3 km długości i będą biec od węzła trasy przy ulicy De Gaulle’a w Zabrzu do granic Gliwic. Będzie to 3-pasmowa droga biegnąca przez Park Powstańców Śląskich. Powstaną na niej cztery obiekty inżynierskie: tunel, most drogowy i dwa wiadukty.
W projekcie ujęto również budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska naturalnego. Powstaną przepusty dla zwierząt, ekrany akustyczne, systemy odwadniania oraz systemy zabezpieczeń szlaków migracyjnych płazów.
Jak mówi marszałek Adam Matusiewicz, inwestycja jest ważnym przedsięwzięciem. – Dotychczas funkcjonujący odcinek Drogowej Trasy Średnicowej sprawdził się. Ruch samochodowy w wielu miastach regionu uspokoił się, co pozwala kierowcom pokonać odległość między Katowicami a zjazdem na centrum Zabrza w bardzo krótkim czasie – mówi marszałek.
Inwestycja będzie finansowana z czterech źródeł. Najważniejszym z nich jest kredyt zaciągnięty przez budżet państwa z Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
Drogowa Trasa Średnicowa połączy Gliwice z Katowicami i będzie jedną z kluczowych arterii drogowych w regionie. Istniejący odcinek DTŚ ma 20 km, a po zakończeniu prac na odcinku zabrzańskim i gliwickim wydłuży się o kolejne 11,3 km. Odcinek ten będzie realizowany na trzech samodzielnych kontraktach, z których pierwszy obejmuje zabrzański fragment DTŚ.