Partner serwisu
Drogi i autostrady

Polaczek: Nowy system poboru opłat powinien objąć również autostrady koncesyjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew, mk / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Polaczek: Nowy system poboru opłat powinien objąć również autostrady koncesyjne
fot. Łukasz Jóźwiak / GDDKiA
– Nowy system elektronicznego poboru opłat od samochodów osobowych będzie miał znaczenie, jeśli zostanie zrealizowany razem ze zmianami do umów koncesyjnych, to jest dziś problemem – uważa poseł Jerzy Polaczek, były minister transportu.

Poseł przypomina, że obecnie kierowcy poruszają się w kilku różnych systemach, inaczej opłaty są pobierane na autostradach zarządzanych przez GDDKiA, inaczej na autostradach koncesyjnych. I to powinno zdaniem Polaczka ulec zmianie.

– Wymaga to ze strony rządu działań, które powinny być rozpoczęte kilka lat temu – czyli wtedy, kiedy wprowadzano elektroniczny system poboru opłat viaTOLL – uważa były minister transportu. Dodaje, że wdrożenia elektronicznego systemu musi być również wprowadzone na odcinkach autostrady A1 i A2, zarządzanych przez koncesjonariuszy. – Ze względu na płynność ruchu na tych odcinkach system nie może być wprowadzana na odrębnych zasadach – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” poseł.

Dzisiaj kierowca jadący z Warszawy do Świecka najpierw jedzie bezpłatnym 100-kilometrowym odcinkiem do Strykowa, następnie płaci 10 gr do Konina, później 27 gr do Nowego Tomyśla, a na koniec 29 gr do granicy państwa. W sytuacji, w której nie zintegrowano by tego również na odcinkach koncesyjnych, ten sam kierowca jeśli będzie wyposażony w odpowiednie urządzenie dotrze jedynie do Konina, a wtedy dalej będzie musiał poruszać się przez system manualny. Jest to sytuacja kuriozalna.

Polaczek ma nadzieję, że nowy system nie będzie przymusowym rozwiązaniem dla wszystkich kierowców i powstaną rozwiązania takie, jakie istnieją w systemach zagranicznych, gdzie kierowcy mogą korzystać z manualnej bramki i czekać w kolejce lub korzystają ze specjalnego pasa i bramki dla samochodów posiadających odpowiednie urządzenie.

Poseł pytany o to, jak można wykorzystać istniejącą infrastrukturę do manualnego poboru opłat mówi, że obecna infrastruktura może być w części zastosowana w nowym systemie. – Zobaczymy, co rząd zaproponuje w inicjatywie ustawodawczej, ale tego rodzaje kwestie powinny być analizowane już w momencie wprowadzania systemu opłat w 2011 roku, aby system elektroniczny nie był archaiczny w stosunku do systemów wprowadzanych w Europie – komentuje Jerzy Polaczek.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5