Białostocka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna w ciągu drogi ekspresowej S61. Najlepszą propozycję złożyła firma Polaqua. Wartość oferty to ponad 75 mln zł.
Przetarg
Oferta najkorzystniejsza byłą również najtańszą z tych, które otrzymał zamawiający. Jej dokładna wartość to 75,08 mln zł.
Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum Porr Polska Infrastructure, Porr Bau GmbH Austria oraz Unibep. Jej wartość wynosiła 99,5 mln zł. Jednak i tak wszystkie oferty mieściły się w budżecie zamawiającego, czyli 113,773 mln zł.
W przetargu pod uwagę były brane takie kryteria jak cena (80%), termin realizacji (15%) oraz zabezpieczenie bezwarunkowego dotrzymania zadeklarowanego w ofercie terminu realizacji (5%). Jednak wszystkie firmy zaoferowały najkrótszy czas wykonania zadania, czyli 28 miesięcy od daty zawarcia umowy, przez co jedynym istotnym kryterium była cena.
Ważna inwestycja
Postępowanie dotyczy projektu i budowy drugiej jezdni (lewej) na obwodnicy Szczuczyna o długości 6,58 km z nawierzchnią z betonu cementowego. Wraz z drogą powstaną obiekty inżynierskie i poszerzenia fragmentu istniejącej jezdni.
Wyświetl większą mapę
Polaqua, która jest najtańszym oferentem, zrealizowała w latach 2014-2015 obwodnicę Szczuczyna (jednojezdniową). Zadanie przejęła wówczas po hiszpańskim konsorcjum FCC, któremu GDDKiA wypowiedziała umowę.