Partner serwisu
Drogi i autostrady

Polimex gotowy do kontynuacji budowy S69. Teraz ruch należy do GDDKiA

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

łp

Data publikacji:
20-12-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Polimex gotowy do kontynuacji budowy S69. Teraz ruch należy do GDDKiA
fot. GDDKiA
- Duża część odpowiedzialności za trudną sytuację na budowie drogi S69 leży po stronie zamawiającego. Dobra wola obu stron prowadzić jednak może do tego, że ten kontrakt zostanie zrealizowany. Być może nieco później, ale jesteśmy gotowi do rozmów - powiedział w rozmowie z portalem "Rynek Infrastruktury" rzecznik Polimeksu-Mostostal Paweł Szymaniak.

- My jesteśmy gotowi prace kontynuować, co podkreślamy. Natomiast wymaga to wzajemnie uzgodnionego sposobu dalszej realizacji, ponieważ niektóre zagadnienia są dość trudne. Do tego jest potrzebna wola obu stron i my taką wolę prezentujemy - mówi o postawieniu Polimeksowi 14-dniowego ultimatum rzecznik spółki Paweł Szymaniak. Przypomnijmy: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad skierowała do spółki pismo kontraktowe, w którym zwraca się z zaleceniem wykonania części robót w określonym czasie tj. w ciągu 14 nadchodzących dni. W praktyce Polimex ma czas na wykonanie robót zleconych przez GDDKiA na odcinku Bielsko-Biała - Żywiec do końca roku. Jeśli prace nie zostaną wykonane, Generalna Dyrekcja ogłosi nowy przetarg na wykonawcę pozostałych prac.

 

- Do GDDKiA wystąpiliśmy o wystawienie gwarancji finansowej, która będzie zabezpieczała nasze roszczenia do wartości zleconych prac. Generalna Dyrekcja - zamiast podjąć te działania - dała nam ultimatum dwutygodniowe, które w związku z tym, że jest okres świąteczno-noworoczny, a do tego jest dużo surowszy klimat w tym rejonie Polski, jest niemożliwe do zrealizowania. To wszystko odsyła nas do drogi sądowej. Oceniamy, że to pewien wybieg zastosowany przez GDDKiA, aby uchylić się od wystawienia tej gwarancji. - komentuje rzecznik Polimeksu.

 

Roszczenia wykonawcy

 

W rozmowie z "Rynkiem Infrastruktury" Paweł Szymaniak wymienił szereg zarzutów Polimeksu pod adresem zamawiającego. - Jako konsorcjum nie uzyskaliśmy od GDDKiA prawidłowego projektu wykonawczego. Nie uzyskaliśmy też kwoty około 30 mln zł za tzw. ogólne koszty budowy w okresie od listopada 2012 do października 2013. Ponadto mieliśmy do czynienia z przedłużającym się czasem akceptowania przez GDDKiA naszych podwykonawców. Generalna Dyrekcja stawiała nam wymagania zastosowania konkretnych materiałów bez uzasadnienia technicznego oraz wykonywania robót nieobjętych naszą ofertą i cenami kontraktowymi - komentuje Szymaniak. - Mamy do czynienia również z sytuacją, kiedy podwykonawcy wprowadzeni na plac budowy przez zamawiającego, a nie przez nas, nie ukończyli swoich prac, w związku z tym nie mogliśmy kontynuować swoich zadań. Te fakty powodują, że są kwestie sporne z naszej strony, a to wszystko nakłada się na wydłużenie terminu realizacji - komentuje rzecznik wykonawcy. Paweł Szymaniak zaznacza jednak, że jeśli będzie ze strony Generalnej Dyrekcji wykonany odpowiedni ruch, to konsorcjum jest w stanie kontynuować budowę i skończyć inwestycję w możliwie najszybszym terminie. - Zmobilizowaliśmy się na A4, na A1, na DK1 - jesteśmy gotowi również do S69, ale nasza mobilizacja tu nie wystarcza - dodaje.

 

Pomimo restrukturyzacji, Polimex da radę

 

Warto przypomnieć, że firma Polimex przechodzi głęboki proces restrukturyzacyjny, jednak - jak mówi Szymaniak - spółka jest gotowa na kontynuację inwestycji. Czeka tylko na ruch ze strony zamawiającego. - Nie ukrywamy, że jesteśmy w procesie głębokiej restrukturyzacji, podpisujemy aneksy do umowy restrukturyzacyjnej z naszymi wierzycielami i wiadome jest, że sytuacja płynności finansowej spółki jest napięta. Ale my prace realizujemy - tłumaczy. - Prowadzimy działalność operacyjną, jesteśmy w kontakcie z wierzycielami i z naszymi zleceniodawcami i każda budowa jest oddzielnym projektem. Nasze "być albo nie być" to nie tylko kontrakty drogowe. Mamy około 10,5 mld zł w portfelu podpisanych zleceń na następne lata. Ale oczywiście szanujemy każdy kontrakt. Natomiast jeżeli ten kontrakt nie wyszedłby z jakichś przyczyn, to na pewno nie będzie to przyczynek do zapaści finansowej Polimeksu - kończy.

 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5