Rynek Infrastruktury
Na początku tygodnia Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA przyznał portalowi „rynekinfrastruktury.pl”, że inwestor nie jest zadowolony z postępów prac. Paweł Szymaniak, rzecznik Polimeksu-Mostostal informuje, że obecnie na budowie realizowany jest pełen zakres prac.
Rzecznik wykonawcy robót wylicza, że w około 30 procentach wykonano przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej, w 28 procentach wykonano przepusty, a w około 90 pale dla obiektów mostowych. Roboty ziemne zostały wykonane w około 5 procentach, a budowa obiektów towarzyszących, czyli Miejsc Obsługi Podróżnych, została zrealizowana w około 15 procentach. Najmniej, bo 1 procent, wynosi zaawansowanie robót mostowych.
Problemy z obiektami mostowymi pojawiły się w lipcu tego roku, gdy z budowy zszedł Strabag, który miał wykonać wiadukty i mosty na autostradzie A1. Prawdopodobnie przyczyną zejścia był brak zgody podwykonawcy na zmianę warunków umowy zaproponowanej przez Polimex-Mostostal.
Paweł Szymaniak informuje portal „rynekinfrastruktury.pl”, że Polimex-Mostostal prowadzi aktualnie negocjacje z potencjalnymi podwykonawcami robót mostowych. – W ciągu najbliższych 2-3 tygodni negocjacje te zostaną zakończone i wybrane do współpracy firmy przystąpią do realizacji robót mostowych – mówi.
Rzecznik dodaje, że wybrano już podwykonawcę robót związanych z wykonaniem betonowej nawierzchni autostrady. Szymaniak deklaruje, że budowa autostrady A1 zostanie wykonana w okresie, do jakiego zobowiązuje wykonawcę kontrakt. – Obecnie nie notujemy większych opóźnień na A1, które zagrażałyby tej inwestycji – oznajmia Szymaniak.