Partner serwisu
Drogi i autostrady

Polska Izba Spedycji i Logistyki: Dostawy tranzytowe Nowym Jedwabnym Szlakiem z Chin zostaną zawieszone

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
26-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Polska Izba Spedycji i Logistyki: Dostawy tranzytowe Nowym Jedwabnym Szlakiem z Chin zostaną zawieszone
fot. Pixabay
Konflikt na Ukrainie ograniczy wymianę handlową z Polską, czego konsekwencje poniosą zarówno przewoźnicy kolejowi, jak i samochodowi – ocenił Marek Tarczyński z Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, który komentuje dla nas wpływ wojny, jaka toczy się za naszą wschodnią granicą na sytuację gospodarczą.

Przypomnijmy. Rosyjska inwazja na Ukrainę zaczęła się w czwartek (24 lutego) rano, kiedy pociski rakietowe spadły m.in. na Kijów i Charków. 

Wcześniej, bo w poniedziałek (21 lutego), niedługo po zakończeniu Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie, prezydent Władimir Putin uznał niepodległość Ługańskiej i Donieckiej Republiki Ludowej, co dla wielu komentatorów było zapowiedzią nachodzącego konfliktu.

Wojna będzie miała spory wpływ na wymianę handlową Polski z Ukrainą. Marek Tarczyński, przewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki ocenił, że „konflikt na Ukrainie ograniczy wymianę handlową z Polską, czego konsekwencje poniosą zarówno przewoźnicy kolejowi, jak i samochodowi”. – Wolumen wzajemnej wymiany zmniejszy się. Zawieszeniu ulegną zapewne dostawy tranzytowe tzw. Nowym Jedwabnym Szlakiem z Chin, a nad intensyfikacją trasy przez Ukrainę ostatnio usilnie pracowano. W przypadku blokady lub zajęcia portów czarnomorskich Ukrainy przez Rosję, dostawy morskie na Ukrainę mogą być przekierowane przez nasze porty – przewiduje ekspert. 

Czy ewentualne straty handlowe będą bardziej dotkliwe dla strony polskiej czy też ukraińskiej? – Ofiarą agresji jest Ukraina i to ona może ponieść największe straty ludzkie i materialne, m.in. w infrastrukturze, czy majątku produkcyjnym. W istotny sposób dotyczyć one mogą transportu. W takich sytuacjach celem agresora jest ograniczenie mobilności napadniętego kraju – przypomniał Tarczyński.

Wzmożony ruch panuje obecnie na polsko-ukraińskich przejściach granicznych. Tylko w ciągu pierwszej doby po wybuchu wojny polsko-ukraińską granicę przekroczyło ponad 38 tys. osób, z czego 29 tysięcy wjechało do Polski, a ponad 9 tys. osób wyjeżdżało z naszego kraju na Ukrainę. – Wielu Ukraińców przekraczających naszą granicę to rodziny osób pracujących w Polsce. Według szacunków MSWiA, jest ich w Polsce ok. miliona. Te osoby, które w poczuciu zagrożenia uciekają do Polski, ale nie mają konkretnego miejsca pobytu, otrzymają pomoc zorganizowaną przez urzędy wojewódzkie
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Biznes i przemysł

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

Intermodal i logistyka

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

inf. pras. 06 września 2023

Duży spadek liczby wystawianych faktur w branży TSL

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Biznes i przemysł

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

Intermodal i logistyka

Blokada ukraińskich portów przełamana. Pierwszy raz od początku wojny

inf. pras. 06 września 2023

Duży spadek liczby wystawianych faktur w branży TSL

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5