Szczecińska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę na projekt i budowę obwodnicy Złocieńca. Po analizie, najkorzystniejszą ofertę na obejście w ciągu drogi krajowej nr 20 złożyła firma Porr. Teraz pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej.
Następnie, przed podpisaniem umowy, musi się jeszcze odbyć standardowa kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Oferta Porr wynosi ok. 141,4 mln zł. Przewidywany czas realizacji to 37 miesięcy. Inwestycja będzie realizowana w ramach Programu budowy 100 obwodnic.
Południowe obejście miasta
Obwodnica Złocieńca ma mieć 7,8 km długości i będzie drogą klasy GP. Ominie miejscowość od południa.
Inwestycja ma się zaczynać od ronda przed miejscowością Rzęśnica, dalej przejdzie pod linią kolejową nr 210, a 600 m dalej wiaduktem przekroczy drogę powiatową do miejscowości Kosobudy. Dalszy odcinek przebiega przez pola i las. Na przecięciu z ul. Żeromskiego, a także na skrzyżowaniu z ul. Mirosławiecką zaplanowano budowę rond.
Po przejściu przez tereny leśne obwodnica zmieni przebieg na północno-wschodni, zostanie przeprowadzona wiaduktem nad ul. Piaskową oraz linią kolejową nr 410, apo czym mostem przejdzie nad linią kolejową nr 210 i rzeką Wąsawą. Na dalszym odcinku zostanie poprowadzona na zachód od wysypiska śmieci i włączy się do DK-20 w pobliżu istniejącej stacji paliw i skrzyżowania z drogą do Budowa (ul Czwartaków). Na końcu obwodnicy zaplanowano rondo.
Realizacja inwestycji umożliwi wyprowadzenie ze Złocieńca ruchu tranzytowego, który obecnie przechodzi przez centrum miejscowości. Droga nr 20 krzyżuje się tu z innymi drogami oraz przejściami dla pieszych, a miejscami (ul. Dworcowa) prowadzi ruch bardzo blisko budynków. Dodatkowo przy przejeździe kolejowym w Złocieńcu znajdują się dwa skrzyżowania drogi krajowej pod bardzo ostrym kątem, co stwarza niebezpieczne sytuacje zarówno dla kierowców, jak i pieszych.
Obwodnica zostanie także skomunikowana z ul. Piaskową, przy której znajdują się obiekty magazynowo-przemysłowe.
Porr najkorzystniejszy
W przetargu na budowę obwodnicy Złocieńca wzięło udział ośmiu wykonawców, jednak wszystkie oferty okazały się być wyższe od budżetu zakładanego przez GDDKiA.
Zamawiający zamierzał na zadanie przeznaczyć ok. 132 mln zł, podczas gdy najtańsza oferta – złożona przez Porr – wynosiła ok 141,4 mln zł. Pozostałe oferty złożyli natomiast: Mirbud – ok. 156,7 mln zł, Budimex – 157,4 mln zł, PTU Intercor – 158,5 mln zł, Roverpol – 158,6 mln zł, Onde – 171,9 mln zł, Mostostal Warszawa – 178,9 mln zł oraz najdroższą Strabag – 236,1 mln zł.
Ostatecznie, po analizie ofert przez Generalną Dyrekcję, zdecydowano, że najtańsza propozycja okazała się być również najkorzystniejsza.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.