Rynek Infrastruktury
Firmy, które przeszły do drugiego etapu przetargu jeszcze w tym miesiącu zostaną poproszone do składania ofert cenowych. Dotyczą one budowy fragmentu zachodniej obwodnicy Poznania od węzła Poznań Rokietnica do węzła Poznań Tarnowo Podgórne (Swadzim).
Do drugiego etapu przetargu zaproszono następujące firmy: konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Strabag, konsorcjum MSF Engenharia i MSF Polska, Mota-Engil, konsorcjum Eurovia, konsorcjum Mosty-Łódź i Jarpol, Metrostav, M-Silnice, Energopol Szczecin, Mostostal Warszawa, konsorcjum Pol-Aqua i Dragados, konsorcjum Rubau, Erbud i Construcciones Rubau, konsorcjum Bunte Polska i Johann Bunte, Skanska, konsorcjum Max Bogl, konsorcjum Colas i Inzinierskie Stavby, konsorcjum Bilfinger Berger, Pol-Dróg Piła i Pol-Dróg Dolny Śląsk, konsorcjum PORR Polska i PORR Bau, konsorcjum Berger Bau Polska i Berger Bau.
Zachodnia obwodnica miasta powstaje w kawałkach. Przed mistrzostwami Euro 2012 udało się otworzyć odcinek od autostrady A2 do węzła Poznań Tarnowo Podgórne. Pod koniec października GDDKiA oddała do użytku odcinek Poznań Północ – Poznań Rokietnica. Brakujący odcinek łączący te dwa fragmenty ma 5,3 km długości.
– To zwyczajnie niezgodne z logiką, by zatrzymać inwestycje w takim momencie, kiedy na środku drogi wszystkich straszy dziura i droga jest więc nieprzejezdna – komentuje brakujące 5 km trasy prezydent Poznania Ryszard Grobelny.
Wyczekiwany odcinek znajduje się między węzłami Poznań Rokietnica i Poznań Tarnowo Podgórne. Podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowano na wiosnę przyszłego roku, a zakończenie prac na jesień 2014 roku. GDDKiA chce, by droga była przejezdna już po 14 miesiącach, aby kierowcy mogli korzystać z niego przed wakacjami w 2014 roku.