Rynek Infrastruktury
Eurovia jest na półmetku budowy. Do tej pory wykonano 95 procent prac ziemnych oraz ułożono ponad 150 tys. ton masy bitumicznej. Aby zakończyć prace, wykonawca będzie musiał ułożyć kolejne 100 tys. ton mieszanek oraz skończyć prace zbrojarskie i betonowanie na 39 obiektach inżynieryjnych – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
Eurovia planuje zastosować namioty i nagrzewnice, a także osłony termoizolacyjne. Na placach budów pojawią się maszyny do podgrzewania podłoża oraz mieszanek bitumicznych. Tak samo chcą postąpić DSS, za którymi jest 35 procent prac.
– Obawiam się, że szalone tempo budowy „chińskich” odcinków A2 może się odbić na jakości i droga po roku pójdzie do remontu – powiedział DGP Robert Chwiałkowski, członek stowarzyszenia Siskom. Zbyt duże tempo robót ziemnych oraz pośpiesznie zagęszczane nasypów mogą doprowadzić do katastrofy budowlanej.
Według Grzegorza Piątkowskiego, dyrektora projektu DSS, technologie, które mają być zastosowane na polskich drogach są z powodzeniem używanie w innych państwach.