Rynek Infrastruktury
W ramach zadania miałyby powstać dodatkowe dwa pasu ruchu na odcinku 40 km z Kazimierzowa do Koszwał oraz węzły drogowe. Droga ekspresowa z Elbląga do Gdańska ma mieć długość 41,5 km i w większości jej trasa będzie się pokrywać z obecną drogą krajową nr 7.
Początek trasy został zaprojektowany w Koszwałach i ma się łączyć z powstającą południową obwodnicą Gdańska. Droga zakończy się w Kazimierzowie i połączy się z istniejącą obwodnicą Elbląga.
Inwestycja zakłada budowę kilku węzłów drogowych: Cedry Małe, Dworek, Nowy Dwór, Ryki oraz Elbląg-Zachód. Węzeł Kiezmark zostanie zlikwidowany. Powstanie również nowy most na rzece Nogat, a zmodernizowana będzie przeprawa na Wiśle w Kiezmarku.
Grafika GDDKiA
Mają zostać ogłoszone dwa przetargi, z czego jeden na zaprojektowanie drogi, a kolejny na jej budowę. – Jeszcze w styczniu ogłosimy przetarg na dokumentację projektową dla tej inwestycji, a więc projekt techniczny i budowlany – powiedział portalowi Piotr Michalski, rzecznik oddziału GDDKiA w Gdańsku.
Projekt trasy powinien być gotowy w ciągu 15 miesięcy po wybraniu wykonawcy. Prace związane z budową potrwają najmniej 24 miesiące, co pozwala oszacować, że nową drogą będzie można przejechać w okolicach 2016 roku.
Między innymi te zagadnienia będą poruszane również w debatach Kongresu Rynku Lotniczego 11 września 2025 r. w Warszawie. W agendzie Kongresu znajdą się między innymi rola lotnisk w zapewnieniu odporności państwa i bezpieczeństwa łańcuchów dostaw (cargo), inwestycje podwójnego zastosowania i współpraca cywilno-wojskowa, zmiany struktury siatki połączeń lotniczych i nowe trendy w turystyce, technologie rozwijającym handel na lotniskach oraz hotele, parkingi i inne źródła przychodów pozalotniczych czy personel naziemny i szerzej kadry w lotnictwie.
Po więcej informacji, szczegółową agendę, listę uczestników i formularz bezpłatnej rejestracji zapraszamy na stronę wydarzenia.