Partner serwisu
Drogi i autostrady

Przetarg na S14 przedłuża się. Umowa prawdopodobnie 18 czerwca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
05-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Przetarg na S14 przedłuża się. Umowa prawdopodobnie 18 czerwca
fot. GDDKiA
Jak podaje rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Maciej Zalewski – w przypadku przetargu na budowę Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14 do zamawiającego wpłynęło odwołanie. To uniemożliwia wybór najkorzystniejszej oferty we wcześniej zaplanowanym terminie, czyli na początku kwietnia br.

S14 z opóźnieniem

– Na obecną chwilę przewidujemy, że wybór najkorzystniejszej umowy nastąpi w połowie maja, zaś podpisanie umowy około 18 czerwca br. – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Maciej Zalewski.

Oznacza to, że w związku ze złożonym odwołaniem cały harmonogram przesuwa się. W lutym br. zamawiający podawał, że rozstrzygnięcie przetargu na tę trasę ma nastąpić w pierwszych dniach kwietnia, a zawarcie umowy – pod koniec kwietnia.

Jest to drugi przetarg na budowę Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu drogie ekspresowej S14. W przypadku pierwszego doszło do znacznego przekroczenia kosztorysu przez oferentów. Przez kilka miesięcy trwały rozmowy, które dotyczą przyszłości inwestycji. Przez to Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zadecydowało o unieważnieniu przetargu i rozpisaniu nowego. Ogłoszono go 30 czerwca br. Termin otwarcia ofert przedłużył się o ok. 3 miesiące. W tym czasie GDDKiA odpowiadała na liczne pytania potencjalnych oferentów. Pod koniec listopada inwestor opublikował informację z otwarcia ofert.

Ostatecznie udało się osiągnąć oferty o cenach znacznie niższych niż wcześniej. Przy wyborze najtańszych propozycji ten prawie 30-kilometrowy fragment S14 będzie kosztował 1,07 mld zł. Wcześniej miało to być 1,58 mld zł. Jest to efektem „optymalizacji” zarządzonej przez MIB. W rzeczywistości oznacza to okrojenie projektu m.in. o część węzłów. To działanie nie podoba się Łodzi oraz okalającym ją miejscowościom.

A1 bez zmian

Jak podaje rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA – bez mian pozostaje sytuacja w postępowaniu na projekt i budowę odcinka autostrady A1 między Tuszynem, a południową granicą województwa łódzkiego. Jeśli nie wystąpią nieprzewidziane problemy to wybór ofert ma nastąpić na koniec kwietnia, a podpisanie umowy na koniec maja.

Z kolei w przypadku śląskiego odcinka A1 od granicy województw łódzkiego i śląskiego do węzła Rząsawa sytuacja prezentuje się następująco. – Trwa badanie i ocena ofert. Oczekujemy na złożenie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w przetargu oraz brak podstaw do wykluczenia z postępowania. Przewidujemy że, wybór oferty nastąpi na przełomie kwietnia i maja br. – informuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.

Dwie opisane części A1 mają łączną długość ok. 80 km. Otwarcie ofert w przetargach na ich projekt i budowę nastąpiło w drugiej połowie grudnia 2017 roku. W przypadku śląskiego odcinka najtańsze propozycje mają cenę na poziomie 60% kosztorysu. Jeśli chodzi o fragment w województwie łódzkim to wszystkie oferty na trzy z czterech odcinków mieszczą się w budżecie inwestora, a propozycje oferentów dotyczące części znajdującej się najbliżej granicy województwa przekraczają planowaną kwotę.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5